Dure horloges

Ik vind het echt een hele mooie klok, en lekker onopvallend. Echt super. Mijn voorkeur gaat uit naar de 25500 zoals de jouwe.

Je pikt nu wel de verkeerde eruit. Ik heb zijn collectie op een meeting mogen aanschouwen. Wauw. :+1:

5 likes

Ja, heerlijk onopvallend! Geniet maar van de voorpret!

1 like

Niks mis mee, kijk eens naar de ENGELSE termen die te pas, maar nog veel meer te onpas worden gebezigd. En dan de vele Franse woorden die wij in ons dagelijkse taal gebruiken…

Ach, soms ben ik anarchist, als ik maar nooit narcist wordt… :smile:

Spelfout niet gezien? Daarom nogmaals.

Wat @marijn zegt.

Heel lastig!
Ik denk dat het net als bij iedere andere hobby een kwestie van upgraden is.
De omvang van je beurs, redelijkheid en de eventuele rem van je partner spelen hierin een zeer belangrijke rol.
Hoever kun je en wil je gaan?

Hi Kenzo… nog niet geflipperd… valt mij mee. :grinning:

Check even bij Jaap… Ten2two staat staat er nog eentje te koop volgens mij :slight_smile:

2 likes

Na sowas! Habe ich überhaupt nicht gesehen! :grin:

Dan pik ik juist de goede uit. Want ik ben oprecht nieuwsgierig welke horloges zo waardevast zijn, en dan doe ik niets af aan wat @ReneJK voor collectie heeft die ik ook niet ken. En een aantal mensen hebben mij al in de richting gewezen waarvoor dank.
Dus wellicht vat je het op als schamperen maar dat is het niet.

1 like

Gewoon veel in verdiepen als je het interessant vindt. Op den duur weet je dan wat wel of geen goede investering zou kunnen zijn.

Als jij het niet schamper had bedoeld, oke, zo kwam het wel op mij over. Hierbij oke dan. Rene zal niet zo onverstandig zijn zijn collectie hier te tonen. Hij heeft een voorbeeld gegeven. Denk je eens in als je die twintig jaar geleden had gekocht.

welke horloges van nu zijn over 8 jaar 5 x (of meer) zoveel waard. tell me :smiley:

Die van mij… Kopen? :sunglasses:

3 likes

Wat @Vahalis zegt. We stonden erbij als een stel huisvrouwen die voor het eerst 50 shades of grey zagen.

5 likes

Wat @JackW zegt. Als kleine kinderen bij Intertoys.

4 likes

Hahaha, ja! Knap hè!? Toch komt er binnenkort een Sub, dus wie weet gaat de Pelagos er binnenkort wel uit.

1 like

Je moet volgens mij vintage horloges zoeken die (1) van een gerenommeerd merk zijn, (2) een iconisch model zijn, (3) met een verhaal erbij, (4) in beperkte oplage geproduceerd zijn, (5) origineel zijn en voorzien van papieren / echtheidscertificaten.

Neem de Rolex MilSub, die gingen 10 jaar geleden voor een paar duizend dollar en kosten nu 100.000 dollar of meer. Dat is een factor 15 vergeleken met de nieuwprijs nu.

Dan nu naar de Omega, die lopen altijd een paar jaar achter op Rolex qua waarde ontwikkeling volgens mij. Omega heeft de Seamaster 300 Navy en de RAF 1953 (voorloper van de Railmaster). Van beide horloges zijn er minder dan 2.000 en 5.000 stuks gemaakt uitsluitend voor het Britse leger. De verhouding tussen de waarde van de oude SM Navy nu en de nieuwe SM is ongeveer een factor 2,5. Als de waarde ontwikkeling van de Omega military horloges net zo’n ontwikkeling doormaakt als bij de Rolex (en noem me een reden waarom dat niet kan?) dan praat je over een waarde ontwikkeling van 5x of meer.

Maar voordat je nu het internet gaat afstruinen, let op regel (5) hij moet wel origineel zijn en dat valt niet mee…:wink: