Dus jij vindt dat er Made in The Netherlands moet staan?
Mag van mij ook hoor, maar ik heb er (helaas) niets over te vertellen.
dat zei ik niet: maar in elk geval GEEN made in Holland…
Dutch made is prima. zoals eerder door iemand genoemd: er staat toch ook “Swiss made” op en niet “made in Switzerland”
Om in het Engels te blijven, Holland wordt “colloquial” gebruikt: “is used in ordinary or familiar conversation; not formal or literary”. Er is geen hond die zakelijk Holland zal gebruiken. Ooit als je iets bestelde in de dropbox Holland zien staan? Nee, dus. Made in Holland, tang op een varken
Ah, dat is dus de reden waarom de Duitsers op hun horloges “Made in Germany” zetten
Overigens onderstaand een aardige quote uit Wikipedia. Die geeft tevens aan dat andere landen de “Made in” aanduiding hanteren.
The wording was formally adopted in the late 19th century
and is unique in that most other countries use the phrase “Made in
(Country Name)”. The most obvious place where the label is found is on
Swiss watches. The Swiss laws permit the use of the words “Suisse”,
“produit suisse”, “fabriqué en Suisse”, “qualité suisse” or the
translations, “Swiss”, “Swiss Made”, or “Swiss Movement”.
E.e.a. vloeit voort uit de Ordonnance du 23 décembre 1971 réglant l’utilisation du nom «Suisse» pour les montres,
Dutch made is in veel Engelstalige landen zeker geen aanbeveling
"Dutch" staat daar in veel gevallen voor allerlei goedkope / gierige zaken en zelfs ziekten / dronkenschap, "Holland daarentegen staat voor klompen kaas en molentjes etc.
Eens! Afgezien van Dutch auction, is de connotatie doorgaans negatief.
“Dutch Design” is dan weer een begrip in de wereld dat zeker niet als negatief wordt gezien.
Made in the Lowlands dan?
Zou het eerder Low Countries moeten zijn.
en als het gemaakt wordt in Made Brabant:
Made in Made ???
“gemaakt in de voormalige Bataafse Republiek”
zijn we gelijk van de Limburgers verlost
en hebben we gelijk wat tekst om op de wijzerplaat ze zetten
Luister maar eens wat deze Britse toerist van ons vindt in ‘I hate the Dutch’.
Uiteindelijk komt de aap uit de mouw.
Mogelijk niet allemaal. Het departement van de Dommel had een puntje, dat in het noorden net de Maas overstak
Made in Viking dan maar? Zijn gelijk alle provinciale vooroordelen weg. We stammen tenslotte allemaal van die blonde kerels af!
Ho, ho… Er zijn misschien wel enkele Nederlanders met Viking-voorouders maar dat is echt een kleine minderheid hoor.
Daarvan vind ik “Dutch Courage” nog altijd wel de mooiste.
ik stam af van Claes Compaen … telt dat ook mee ?
In het Gallië van het Oosten a.k.a. Enter