Onlangs zijn er enkele dingen in mijn privé leven veranderd en vier ik ook mijn 30ste verjaardag volgend jaar. Om dit moment een beetje te herdenken en vieren ben ik aan het rondkijken naar een mooie horloge. Mijn oog is momenteel op een Rolex Submariner No-Date gevallen. Een beetje cliché, I know, maar ik vind het een mooie horloge die bovendien ook nog relatief bereikbaar is op vlak van prijs.
Nu heb ik onlangs op kantoor ook de leiding gekregen over een aantal mensen (groep van 5). Daar ik de horloge ook naar kantoor gewoon zou aandoen weet ik niet goed of dit wel een slimme zet zou zijn. De antwoorden gaan hier misschien wat biased zijn, maar hoe staan jullie hier tegenover? Een Omega of wat dan ook zou niet opvallen, maar Rolex is een merk dat echt iedereen kent en een bepaalde connotatie bij bepaalde mensen zal oproepen.
Ach maak je niet zo druk daar over, als jij het mooi vindt; doen!
Hetzelfde voor mensen die van mooie autos houden, daar voor gespaard hebben, maar vervolgens 'm niet durven te kopen om bang te zijn wat andere er van vinden. Zonde voor jezelf! F*ck it!
De meeste mensen zullen er toch vanuit gaan dat 'ie nep is. Gewoon doen, is een prachtig en iconisch horloge. Ik wil het niet over waardevastheid hebben, maar laten we zeggen dat er ook op dat vlak slechtere keuzes zijn.
Gelukkig ben ik momenteel werkloos…kan ik al mijn dure horloges dragen zonder me over dit soort dynamieken zorgen te maken
Dat zal allemaal reuze meevallen in de praktijk. De meesten hebben geen enkele interesse in horloges en zullen de Sub ook echt niet herkennen. Mocht je een keer een liefhebber tegenkomen dan zal deze het horloge toch waarderen?
Ik denk dat de meeste Rolex dragers zullen beamen dat hun horloge (bijna) nooit wordt gespot. Mijn snd is ook maar één keer herkend door een andere wis.
En bovendien, je draagt zoiets toch voor jezelf en niet voor je collega’s?
Als je de Submariner een mooi horloge vindt en wil aanschaffen, moet je dat gewoon doen. Je doet per slot van rekening een horloge aan voor jezelf en niet voor anderen.
Vorige week zat ik met een klant aan tafel. Hij een Rolex Daytona witgoud aan ik mijn legend diver. De klik is dan snel gemaakt. Mijn collega met z’n lorus horloge komt er niet eens meer tussen als het aan de klant ligt.
Ondanks de Lorus zie ik binnen ons bedrijf veel Meistersinger, Rolex, Omega en een enkele (foute) Breitling. Niemand die het op valt behalve degene met soortgelijke horloges zo nu en dan…
Ik zou me daar absoluut niet druk om maken.
Of je nou je geld uitgeeft aan bv vakanties, auto’s, OLED TV’s, of een horloge, je hoeft je niet te verantwoorden.
Eens met de heren hierboven.
Gewoon doen.
Mijn ervaring is dat de meeste collega’s niet naar je horloge kijken.
Alleen wanneer je een “gelijkgestemde” treft zal het doorgaans tot een leuk gesprek leiden.
En ongetwijfeld tref je een keer die ene azijnzeiker die er wel wat van vindt op een negatieve manier.
Nou lekker laten gaan .