Duur horloge op kantoor

Laat een ander maar denken. Het is kennelijk de normaalste zaak van de wereld om een 2e huisje of cabrio te hebben (die vaak een veelvoud van een Sub kosten). Het gaat erom wat jij erbij voelt. Succes met zoeken!

2 likes

Als de SND jouw favoriete horloge is, gewoon doen. Als je twijfelt vanwege de overwegingen die je noemt kun je altijd nog voor iets meer onder de radar gaan. Mensen moeten wel écht goed op de hoogte zijn willen ze bijvoorbeeld een Grand Seiko op waarde schatten. 95% van de mensen herkent alleen maar Rolex en Breitling als dure horloges, de rest zegt ze niets.
Maar nog steeds: een horloge koop je voor jezelf, niet voor anderen.

Titel: Dure horloge…

Of:

Dure horloges

Of Duur horloge

OT: SND gewoon doen wanneer het kan…verpatsen kan altijd nog…beter spijt hebben van de dingen die je wel gedaan hebt, dan spijt dat je iets niet gedaan hebt…

Los van het feit dat een SND wellicht niet snel zal opvallen, kan ik me ook voorstellen dat er situaties zijn waarin het niet geheel gepast is om met een dergelijk horloge aan te komen…

Net zo min als ik het niet chique vind als een leverancier van mij in een S600 of 911 GT3 voor de deur komt en vertelt dat hij 30% van zijn personeel heeft moeten laten gaan door economische redenen en mij daarom geen beter voorstel kan doen…hoe grote liefhebber ik ook ben van auto’s…maar dat terzijde…

4 likes

En het grappige is dat ze de waarde van een Rolex/Breitling schatten op zo’n 1k, een bedrag dat ze voor een horloge al enorm vinden…:smile:

4 likes

Als ik ergens voor gespaard heb wil ik er van genieten en me vooral niet hoeven te schamen

SND, goede keus!

Verder eens met al mijn voorgangers hierboven, mijn TW steel heeft meerdere (positieve) reacties opgeleverd, mijn Speedy 1 compliment, mijn Rolex nog nooit een reactie, 0,0, nada, niente! Dus die valt blijkbaar het minst op.

Ik heb zo’n zelfde afweging moeten maken met aankoop van mijn Porsche. (Wel/niet als daily driver).

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om deze alleen prive (weekendjes weg, etc). Te rijden en niet naar de zaak.

Verschil in mijn optiek is dat het bij mij om KLANTEN gaat, collega’s zou me helemaal niks interesseren.
-mits je niet iedere dag aankomt met "maar IK heb lekker een rolex nanananana- :wink:

Kortom: ik zeg, DOEN :smile:

1 like

Kan je dit proces even schetsen? Ben benieuwd hoe je dit bedoelt.

Ah ja in Nederlander kan men nogal lekker Calvinistisch denken en zeuren als iemand iets “duurs” om heeft. Ook al hierboven meerdere malen genoemd maar als iemand 6x op vakantie gaat of een treinbaan van duizenden euro’s op z’n zolder heeft hoor je ook niemand.
Dus dit gezever is natuurlijk onzin, zeker bij een Submariner. Ik durf zelfs te zeggen dat Submariner totaal geen patserklok is, dat hij gedragen wordt door sommige patsers is wat anders…
Als je nu elke dag de klok in iemand zn gezicht drukt en blijft benadrukken hoeveel hij wel niet waard is dan ben je gewoon een halve.
Maar dat geld niet alleen voor horloges…
Kwestie van smaak en fatsoen.
Of je nu die Rolex neemt of niet: Wat anderen er (mogelijk) van vinden zou niet echt een factor mogen zijn. En dat is dus inderdaad als ze hem al herkennen…

3 likes

Deze horloge is wel echt hoor. Zie je die dingetjes van binnenkant. Iets van 7 barkie ofzo.

7 likes

Of je dat horloge wel of niet omdoet, relateer je aan je leidinggevende rol. Als je enige twijfel hebt over of je voldoende zelfverzekerd bent in dat leidinggeven, kun je wellicht dat fraaie horloge beter maar niet omdoen. Sta je sterk in je schoenen, ben je evenwichtig, kijk je de mensen goed recht aan en ben je rustig: je kunt zonder enige zorg de Rolex omdoen. Het heeft dus m.i. meer met jezelf te maken dan met je omgeving.

4 likes

Gewoon doen waar je jezelf lekker bij voelt. (Weet dat iedereen geld aan andere dingen uitgeeft).

Werk al 30 jaar bij de dezelfde baas hen veel collega’s, teamleiders en directeuren zien komen en gaan maar er heeft er nog nooit een aan mij gevraagd wat voor een horloge ik draag. Dus gewoon die Rolex omdoen je hebt er zelf voor gewerkt.

of reken eens uit wat iemand in 30 jr uitgeeft aan rokerij, als die persoon een kettingroker is…
kun je een aardige Rolex (collectie) van aanschaffen…

1 like

Je kan hem altijd dragen… Maar of het gepast is?

Stel: je werkt in het onderwijs, kinderen hebben geen geld voor ontbijt, geen warme kleren op koude dagen, elke dag voedselbank.

Draag jij je dure klok?

Wat mij opvalt is dat veel mensen hun dure aankoop aan het goedpraten of aan het relativeren zijn. Zo van pietje heeft dit dus mag ik dat kopen. Dat doe ik alleen maar aan mijn vrouw (wie niet), en echt niet aan mijn collega’s. Een luxeproduct als een sportauto of een horloge is natuurlijk puur een gevoel wat je koopt. Voor de rest volstrekt nutteloos. Maar wij worden gewoon blij van dat gevoel…de jacht naar een nieuwe…het idee iets te hebben wat iemand anders niet heeft . Zolang ik daar blij van wordt zal het mij een worst wezen wat een ander daar van vind.

Behalve je vrouw dan :wink:

1 like

Ja tuurlijk draag ik mijn horloge. Waarom zou het niet gepast zijn? Je hebt er ten slotte voor gewerkt.

TS: gewoon lekker een Rolex kopen. Niks mis mee. Je leeft ten slotte maar 1 keer. Als je het mooi vindt en kan veroorloven, doen!

2 likes

Gewoon kopen wat je mooi vindt en dragen.
Lak hebben wat een ander er van vindt.
Ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten.

Tuurlijk.
Of hebben die kindertjes ineens wel geld voor een ontbijt en voor warme kleren als jij een goedkoop horloge draagt?

4 likes