Duur horloge op kantoor

Ja.

2 likes

Ik heb een droom en die is doodziek
Ik wil gaan trouwen in de Hermès boetiek

1 like

Had je eerder moeten bedenken… :wink:

:grin:

1 like

Wat een ander van je horloge of dure auto vindt?.. lekker boeie… je hebt een voorkeur voor een bepaald horloge?.. dan koop je dat ding gewoon als je em kan betalen…

in het verleden werd ik wel eens aangesproken op mijn “dure” Ducati, ja… hoor es… 'k heb daar gewoon 5 jaar lang keihard voor gespaard… daarom rijd ik ook een goedkoop autootje als ik niet met de motor ben. die auto boeit me niet…
in de weekends racete ik, deed een avondopleiding… ja… kost allemaal bakken geld… boeie… daar werkte ik hard voor…

Als je jezelf niet beloont voor hard werken en sparen… dan doet niemand het… als anderen er opmerkingen over hebben… dan heet dat afgunst, of in het gunstige geval bewondering…

8 likes

Oh, ik was vergeten de misstanden die hier (geldgebrek) soms uit voortvloeien te noemen… Nu mag jij na de oudergesprekken 's avonds de straat op.

1 like

Is een emotie product,moet je niet rationeel proberen te verklaren(dan koop je nl.een seiko van €75,- die hetzelfde kan)

Gewoon doen dus.

Ga je nou angst zaaien om je punt alsnog te maken :wink:?

2 likes

Ja. Dat van dat ontbijt en gebrek aan warme
kleding is te relateren aan de ouder(s). Dit is ab-so-luut niet nodig. Ik ga niet lopen compenseren wat een ouder nalaat.
Ik draag ook (als invaller in het basisonderwijs, ook in de achterstandswijken van Arnhem), gewoon mijn spullen, waaronder een fraai horloge. En desgevraagd zou ik de kinderen zeggen: iedereen in Nederland heeft een kansrijke toekomst, mits hij of zij er de schouders onder zet.

2 likes

Ik heb meer dan 200 mensen onder me, en draag een paar tudors. Prima toch?

Ben docent trouwens.

3 likes

Vet :nerd_face:
Hier luistert alleen de hond soms naar mij :grin:

6 likes

Een kennis van mij draagt altijd een casio en heeft ruim 3000 man onder zich. Hij is veel te bang voor beschadigingen. Hij is trouwens begraafplaats beheerder… :wink:
Wat maakt het toch uit, gewoon doen waar jij je happy bij voelt!!!

9 likes

Maar wel een iphone…?

3 likes

Ik werk zelf in het basisonderwijs, ik leer ze liever dat je ergens hard voor kunt sparen, dat je niet moet oordelen op wat mensen hebben of juist niet hebben. Dit is in mijn ogen waardevoller dan expres een “goedkoop” horloge dragen, of geen merkkleding aandoen omdat dit een verkeerd signaal zou kunnen.

2 likes

Waarom is het in Nederland zo geaccepteerd om je altijd maar richting de laagste niveaus aan te passen?
Tenzij het om een massief gouden met diamanten ingelegde patserklok gaat (en je moet naar een begrafenis oid) is een horloge vrijwel altijd “gepast”.
Misschien steken de kinderen er wat van op, bijvoorbeeld: Als ik op school blijf en ik doe enigszins mijn best kan ik misschien ook ooit zo’n horloge veroorloven.

2 likes

Maar zelfs dat moet toch geen probleem zijn?

1 like

Dit in combinatie met een begrafenis oid kan wellicht voor wat scheve gezichten zorgen bij omstanders :stuck_out_tongue: dus zal zelf in dit soort settings wel iets meer ingetogen zijn.
Maar voor iedereen: koop en draag wat je mooi vindt!

1 like

Hangt ook af wie er begraven wordt denk ik. Als dat een collega crimineel is met dezelfde smaak qua horloges kan dat prima natuurlijk :slight_smile:

3 likes

Gewoon doen. En een Rolex is geen 'duur’
horloge. De kans dat de Rolex substantieel waarde verliest is klein. De kosten van een horloge zijn de afschrijving en onderhoud. Afschrijving is normalitair gering en onderhoudsinterval is prima! Gewoon een goede investering waar je plezier aan hebt!

Voor een leek is een Rolex het duurste horloge wat er bestaat…

OT: Gewoon doen, zie geen reden om het niet te doen. Je hebt er het geld voor en ik denk ook hard genoeg voor gewerkt.