Doe ik ook al niet van ‘bovenknuppels’…
Wat de meeste mensen zich niet realiseren is dat de aankoop van dure kwalitatief goede producten in een “zgan” status hun waarde behouden als je er goed voor zorgt. (Speedmaster of een Porsche 911 bijv.) iets wat in de huidige wegwerp- en leasecultuur steeds minder vanzelfsprekend is!
Door de waardevastheid is het in de basis niets anders dan de aankoop van aandelen of een huis. Maar met 1 verschil, dat je er iets leuks of moois van hebt ipv een hoop geregel of ellende (igv aandelen )
En!! Goedkoper dan iedere keer een relatief goedkoop mode horloge kopen voor 100/200/300 euro die in de prullenbak / la beland.
Tot zover deze lezing.
Gewoon dragen, die sub valt echt niet op.
Zolang ie maar geen geelgouden band of gesuikerde bezel heeft.
Jazeker, daardoor ga je je werk veel beter ten uitvoering brengen👍
Ben jij een crimineel?
Precies!! gewoon HET horloge OMdoen merken je medewerkers -ahum mensen- niets van.
Kan wel crimineel lekker BBQ-en.
Ik snap je wel.
Heb zelf jaren gespaard en geflipperd en en uiteindelijk heb ik mijn subc gekocht.
Nu heb ik sinds kort een andere baan en voel me niet altijd op mijn gemak met het dragen ervan.
Denk er daarom soms over na een wat anoniemer merk te kopen.
Maaaar; beveel hem van harte aan, schitterende klok!
Het is al meerdere malen hier gezegd, 98% van de mensen ziet nog niet het verschil tussen een wandklok en een horloge.
Gewoon dragen dat ding.
Kantoor ? Zo heet de kroeg op de hoek en dat is geen grap. Daar kan je met iedere klok om binnen komen geen probleem, zolang je maar gezellig bent.
Ik werk voor een grote gemeente. Af en toe draagt er wel eens iemand een Rolex op kantoor. En daar is wel eens wat commentaar op, maar door types die altijd wel wat te zeuren hebben en snel jaloers zijn. Dat houd je. Gewoon doen.
Ach, wie ziet het? Een gelijkgestemde geeft het een mooie basis voor een voor beide leuk gesprek. En voor de rest is het altijd “het is moeilijk lezen in andermans boeken” een ogenschijnnlijk chique quote500 lid dat werkelijkqaar geen cent te makken heeft, alleen schuld en de man met zijn eigen loodgietersbedrijf die op zijn vrije zaterdag toch bij een klant zijn. door poep verstopte riolering ontstopt en derhakve letterlijk in de stront staat een selfmade miljonair…
Op mijn kantoor draagt niemand een Rolex. Dat kunnen we niet betalen, en het is zonde. Casio en Suunto volstaat. Oh ja, een goed leider kiest personeelsbelang voor eigen belang. De opdracht gaat boven alles.
Dan is het horloge wat je draagt imho totaal irrelevant.
Hoe reageer jij als een collega met een motor van €6000 naar z’n werk komt? Ieder z’n hobby toch
Dan zeg ik: “vette motor, op uitzending geweest?” waarschijnlijk. Idd, elke gek zijn gebrek
Dusdat. Of een auto die vijf a tien ruggen meer kost?
Zelfs hier op het forum ben je al een patser wanneer je wat anders laat zien dan een Steinhart of een Seiko.
Zou dat in de echte wereld anders zijn?
Nee hoor. Mensen zijn overal hetzelfde.
Afgunst ten top. Hier, op kantoor, de buurman. Everywere.
Nou dat valt hier toch wel mee. Ik draag zeker niet de duurste en ook niet goedkoopste horloges maar ik heb het idee dat de felicitaties bij een NA of de reacties op een geplaatst plaatje altijd wel gemeend zijn.
Ik vind het geweldig om tussen alle geweldige seiko’s en leuke vintage klokjes af en toe een Daytona (of iets anders waar ik op dit moment geen budget voor vrij heb) te zien. Houdt een beetje variatie in het geheel en daarnaast is het ook leuk om een beetje te fantaseren over de toekomst van de verzameling. En dan heb ik het niet alleen over daytona’s, maar ook over andere fantastische Omega’s, IWC’s en ander spul uit het iets hogere segment. Keep 'm coming!
Vind je dat? Valt wel mee toch?
Chemische drugs?
Ach, hangt ervan af hoe je je gedraagt; als je 'm waardeert: doen!!