Ik hou ook van het leven. Ik doe ook maar wat.
I like that
Je moet toch wat?
Zo is het.
En, men mag zichzelf van tijd tot tijd best eens verwennen.
Well I must be off now
Tot ziens!
Het komt er eigenlijk op neer dat veel mensen enkel bescheiden zijn met hun vermogen omdat ze bang zijn erop in te leveren wanneer andere waar zij afhankelijk van zijn er lucht van krijgen.
Wanneer je het punt van financiële afhankelijkheid voorbij bent kun je helemaal los gaan en doe je in feite pas wat je graag zou willen doen.
Dat is dan ook meteen mijn streven.
In dat geval moet je gewoon NL uit. Dat is de beste oplossing uiteindelijk.
You have a twisted mind
Maar…de batman heeft wel wat
Mijn beste, het feit dat je je afvraagt wat ‘men’ er van zal denken zegt meer over jezelf dan over je medewerkers. Als het een keer ter sprake komt zeg je gewoon dat je een liefhebber bent en er blij mee bent dat je nieuwe functie je geholpen heeft om 'm te kunnen betalen. Zal niemand vreemd vinden, hoor. Interesseer je ook voor de hobby’s van de anderen, die ieder naar eigen mogelijkheden invult. Niet zo gespannen doen zou ik zeggen…
Pertinente onzin (in mijn ervaring). En mijn klanten staan niet aan de deur te kijken (ze hebben veelal betere dingen te doen) in wat voor auto ik kom aanrijden (overigens een zeer bescheiden ct200h).
Welke branche dan? Lijkt me nogal verschillend.
Dat klopt dat het meer over mijzelf zegt, maar ik hou rekening met anderen en voel mij daar prettig bij. Wat mensen er echt van vinden zeggen ze toch niet in je gezicht maar wel achter je rug. En mij 's avonds speciaal omkleden die ik ook niet. Als je streeft naar financiele onafhankelijkheid, om je niets van anderen aan te willen trekken, ben je een triest pieper eerste klas.
Ook hier valt het weer op dat zoveel mensen hun mening klaar hebben, vooral gebaseerd op hun eigen referentiekader. Enig inlevingsvermogen in een andere positie lijkt me toch best handig?
Of je jezelf comfortabel voelt bij het dragen van een duur horloge lijkt me niet alleen te maken hebben met je eigen instelling, maar ook van je collega’s en/of klanten, wat weer sterk afhankelijk is van de bedrijfstak waar je in opereert. Je kan wel zeggen je niets van afgunst/opmerkingen van collega’s of klanten aan te trekken, maar ik betwijfel of je dan zelf werkzaam bent in een dergelijke branche.
Ik loop ook al een tijd mee in het zakenleven, en weet inmiddels 1 ding: het belang van kleding, auto, horloge, etc wordt schromelijk overschat. Ik zou in mijn pyjama een klant of leverancier kunnen bezoeken en een prima gesprek kunnen hebben. Iedereen die denkt dat dit of dat niet kan, komt bij over als onzeker, zonder ervaring en is teveel met uiterlijke zaken of status bezig (waarschijnlijk door het gebrek eraan).
Wat is wel belangrijk? Ken mensen hun naam, weet wat ze doen, spreek over niemand kwaad en leer oprecht delegeren en complimenteren. De wereld ligt aan je voeten. Mét of zónder Rolex…
Haha precies dit ja.
Bij sommige functies weten je collega’s heus wel dat je meer verdient dan zij doen, oftewel je kan wat leukere spullen kopen (of met meer gemak).
Ik denk niet dat zij verwachten dat je al het extra verdiende geld maar op de spaarrekening zet om het te laten verdampen…
Volgens mij kom je met alle horloge’s weg met uitzondering van… Rolex. Van een Breitling denkt men toch da je die ergens voor vijf euro op een strand gekocht hebt en de meesten herkennen de andere merken toch niet. Kortom: alles kan zonder gezeur behalve een Rolex.
“Van een Breitling denkt men toch da je die ergens voor vijf euro op een strand gekocht hebt”
Want er zijn bijna geen nep rolexen in omloop
Dit draadje lijkt te zijn verworden tot 2 kampen:
-
Je moet doen waar je zelf zin in hebt, het gros maakt t toch niet uit wat je doet.
-
Je moet je kop niet boven het maaiveld uitsteken (lekker Nederlands)
Ik behoor tot het eerste kamp, maar maakt dat voor TS echt uit wat ik vind? Het feit dat je de vraag stelt geeft aan dat je zelf twijfel voelt en denk je er dan echt van je Rolex te kunnen genieten?
Hoewel dit draadje inmiddels 150+ berichten bevat zal dit geen representatieve weergave van je omgeving en de mening van de mensen om je heen zijn waarschijnlijk. Mijn omgeving kijkt me altijd schaapachtig aan als 't over horloges gaat, om over de prijzen maar te zwijgen.
Ik hoop voor je dat je jezelf een mooie Rolex cadeau kunt doen zonder gêne en dat je ervan kan genieten zonder dat kritische opmerkingen je raken!
Ja, dat weten wij maar de leek…l.