Duur horloge op kantoor

Crocket & Jones, ik had het kunnen weten! Helemaal top! Heb je je collega’s ook verteld dat je ze met onderhoud en verzolen 15 jaar gaat dragen?

Mijn vader heeft Church’s nog mooier…

Yep. Zo lang gaan hun Huawei’s en iPhone’s niet mee denk ik… :wink:

2 likes

Ik ben een duurbetaalde consultant en loop de hele dag bij verschillende klanten over de vloer. Een Rolex kom ik echt niet mee weg, dan kan ik bij de eerstvolgende contractonderhandeling meteen de rates met 10% verlagen… dit is de zelfde reden waarom ik en mijn collega’s geen SUV’s en cabrios rijden… De Omega die ik draag en net zo veel kost wordt niet herkent, behalve door de liefhebber, en kom ik dus wel mee weg. Zo simpel is het in mijn situatie.

4 likes

9 likes

Dus kom je in BMW m5 of Audi S6 voorrijden? Of in een Opel of Mazda…

Neuh, ik kom gewoon in een Citroen Lease Cactus. Prima comfortabel vervoermiddel voor het gaan van A naar B. Met een Tag Heuer, dat dan wel, maar inderdaad niet altijd… Contractonderhandelingen met een duur merk horloge zijn vaak niet handig. Helemaal eens met @JR001

1 like

@jr001 Tel je toch eerst 20% bij de prijs op? :wink:

2 likes

Joh? Hoezo? Ze weten wat iemand met jouw capaciteiten per uur kost, wat hij derhalve ongeveer zelf verdient en dat zo’n horloge dus prima kan.

2 likes

Doet me denken aan 1994.

De klusjesman van het bedrijf waar ik werkte kwam op een dag aanrijden met nieuwe Renault Safrane. Toen de grootste en duurste Renault. De klusjesman was ongehuwd en woonde bij zijn ouders. Laag loon, maar ook lage leefkosten. Nooit op reis, nooit uit eten. Dus zuurverdiende centen, en lang gespaard.

Hij werd aangesproken door onze baas, of hij zich wel zo’n dure wagen kon permiteren.

De baas reed toen met een Mercedes S600 V12. En had tevens 20 dure oldtimers in een van airco voorziene brandschone loods staan. Alle startklaar om een ritje te maken.

Ooit de het transport en de import geregeld uit L.A. van een RR Silver Cloud 2 Drophead van 1962 : bloedmooi. Samen met een knalgele seventies Corvette.

O ja, de baas droeg een opvallende Breitling. Ik heb hem er nooit over aangesproken :wink:

1 like

Safrane! Fijne auto, lekker zacht geveerd en zachte grote zetels en dan of
De V6-24v of die heerlijke roffel van een vijfcilinder Volvo blok

1 like

Soms voelt het niet goed om ver boven de massa uit te steken.
Daar kun je dan het beste naar jezelf luisteren.
Langeleden ging ik in Oost Duitsland naar de plee en gaf de dame aldaar vijf west Mark fooi. Omgerekend was dat toen koers één op twintig.
Voel je toch echt lullig als die vrouw, van in de vijftig, je de halve gang achterna rent om je te bedanken.
Ik wil maar zeggen dat als ik een horloge draag wat, voor een weknemer van mij, vijf maandsalarissen kost voelt dat niet goed. Het zelfde geldt voor je auto.
Leidinggeven is mensen motiveren, dat doe je niet met je bezit te etaleren.

2 likes

Dus je doet alsof?

Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ben zelf ook een groot Corvette fan :sunglasses:

Ik doe nooit alsof
WYSIWYG.
Maar als je dingen wilt bereiken moet je dat slim aanpakken.
Je gaat dus niet naar een belangrijke klant voor een grote opdracht met een te dure auto, of een veel duurder horloge dan de klant draagt.
We leven in Nederland en daar wordt naar dit soort dingen gekeken en rekening mee gehouden.
Bij onze oosterburen is dat anders, daar ben je een sloeber als je geen Mercedes rijdt. Hier ben je algauw een patser.

2 likes

Dat moet dan wel erg benauwend werken. Overdag in je C&A kloffie leiding geven aan je personeel. En dan in de avond je omkleden in je Hugo Boss pak, de Bommels aan en met een Rolex om je pols om wat te gaan eten bij Herman den Blijker.

1 like

Gewoon spijkerbroek en shirtje denk?
Mensen die in d’r vrije tijd in t pak lopen zijn niet helemaal richtig :tiger:

Ach, die merkengeilheid…
Ik snap dat niet, ik woon in een kasteel en zeik nergens over.
Ja, ik heb wel een Vostok Amphibia.
En nu gaak is fkes noar t cafe :grinning:

1 like

Ik wel. Dat is meestal namelijk kleding wat langer meegaat en uiteindelijk dus goedkoper is.

I know, ik loop ook niet in CNA
Hoewel er kan er zomaar eentje tussen zitten.
Je leeft maar 1 keer en het leven is prachtig :sunglasses: :thumbsup: