Prijs zal in yen zijn, en door Chrono24 omgerekend.
Dat zou inderdaad dat rare bedrag verklaren ja. Even vergeten dat Chrono24 dat al automatisch netjes voor je doet. Dank voor de verklaring, ik kan weer slapen vannacht.
Duurste of de meest kostbare Grand Seiko? Ik vind dat nogal een verschil.
Vind het voor zo’n diamanten geval nog redelijk discreet, ken ergere gevallen.
Ik ben geen diamant liefhebber, maar dit is de eerste keer dat een toepassing zie, diamanten als indices. die ik best fraai vind.
Het is stijlvol gedaan. Niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen over een horloge met diamanten, maar soms moet je vooroordelen iets aanpassen
Tja. Het “duurste” is een absoluut gegeven. Object Y kost X. Meest “kostbare” is een relatief gegeven. De emotionele waarde kan iets kostbaar maken voor jou persoonlijk, maar in geld is dat dan weer niet uit te drukken. Ik heb het over de duurste, zoals de topic titel aangeeft. Wat dit klokje duur maakt zal ongetwijfeld de diamanten zijn. Wild educated guess, zoals de Fransen zeggen. Splitting hairs, zeggen ze ook wel eens.
Wat is het verschil bij een nieuw horloge?
Vergelijk met iets wat de meeste mannen hier vast herkennen, je kinderen zijn het kostbaarst maar je vrouw is het duurst
Zoiets laat je toch ook niet opsturen voor dit geld
Als ik zie hoe de DHL bezorger mijn doospakketten door de brievenbus duwt
Staat ook bij dat je persoonlijke aankoopadviseur je gaat helpen bij de aanschaf van dit horloge. Die verzendkosten zijn fictief gok ik zomaar. Zoiets wordt met een waardetransport verzekerd verzonden, mocht je daarvoor kiezen. Ik schat alleen in dat mensen dit eerst willen zien voordat ze zoveel geld uitgeven en het dan persoonlijk meenemen. Naar ook dat is een gokje hoor.
Let’s talk bullshit. Cheers!
Ik koop niet graag iets duurs, wel iets wat kostbaar is… Duur is een waarde oordeel, kostbaar is meer gevoel wat je erbij hebt. Voor mij als niet-roker zijn een pakje cigaretten van meer dan een euro duur, maar niet kostbaar, voor een nicotine verslaafde is 50 euro nog niet te duur.
Wat probeer je nou te zeggen eigenlijk?
Dat is een voor mij opvallende omschrijving. Je kan het horloge kopen, als je er die hoeveel geld voor over hebt. Een zeer objectieve maatstaf IMHO.
Volgens mij is een horloge sowieso 90% emotie (dus subjectief) en 10% rationaliteit, maar dat terzijde.
@GMTplus1, waarvan akte.
Dat, voor mij is de duurste Seiko er eentje die ik niet zou gebruiken als ik hem gekocht zou hebben…
Ruim duurder zelfs, de Seiko Credor Fugaku Tourbillon. (400.000 dollar/375.000 pond ofzo)
Wel een wat opzichtig apparaat.
De diamanten zullen de prijs wel voor een groot deel bepalen. Puur technisch bekeken is de SBGD201 identiek en als je het zo bekijkt een koopje. Ongeveer 50k.
Deze GS ziet er bijzonder fraai uit, ben zelf niet zo’n fan van diamanten naar vindt hoe ze het hier gebruikt hebben in ieder geval 10x beter dan die diamanten stipjes bij Rolex bijv
Hij staat voor $ 185.000 op de site van GS. Vandaar de rare prijs.