Duurste horloge dat je ooit in handen hebt gehad?

Is niet dezelfde, die ik even om mocht hebben ( was van de directeur microsoft nl) heeft geen gouden lugs. maar ook die op chrono is een plaatje. Heeft alleen geen gouden cijfers maar diamantjes ( vind ik persoonlijk iets minder.)

Deze heb ik ooit eens (5-7 jaar geleden) mogen bewonderen bij Schaap en Citroen in Rotterdam. Wat een kunstwerk! Maar inderdaad ondraagbaar met het glas, alhoewel de horlogemaker mij wist te vertellen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat dit kapot zou gaan.

Na de tourbillon was dit ook wel één van de duurste die ik heb geprobeerd. Ondanks dat het heel indrukwekkend is, zou ik toch niet zo snel een HYT kopen, maar wel fantastisch om eens van dichtbij gezien te hebben.

5057_album

2 likes

Die HYT heb ik op een horlogebeurs in London ook gedragen. Zeker niet de duurste die ik ooit droeg.

Ik heb ooit de Patek Philippe Sky Moon tourbillon van een vriend in handen gehad (gekregen van zijn moeder…) en de Great Britain van Roger Smith.
Smith is trouwens een zeldzaam aardige kerel.

https://www.rwsmithwatches.com/watches/great-britain/

1 like

Deze…

7 likes

Wat een lelijk hok… En dit is verkocht?

1 like

Geestig om de drager van deze Rolex een God te noemen met de naam @lasteraar

1 like

Big flying spaghetti monster :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nee. Na een paar maanden is hij naar de PF Boutique in Parijs gegaan.

1 like

Is dat die speciale uitgave voor 700 jaar Zwitserland die alleen in Japan verkocht is?

Geen idee. Was een erfstuk van een collega zijn opa. Volledig goud en volgens internet rond de 50.000 euro.

1 like

Awco heeft er toevallig een te koop zag ik.

Echt een hele gave klok zeg. Mooi gebruikt ook, zo hoort het :+1: Hij mag er trots op zijn,

1969 Omega Speedmaster Tribute to Apollo XI Ref. BA 145.022, in 18k geel goud met OM (or massif, dus massief gouden wijzerplaat) en burgundy DON (dot over ninety) bezel, de eerste 30 werden vergeven aan NASA astronauten (allemaal met persoonlijke inscriptie), en in totaal zijn er 1014 gemaakt.

Het was trouwens meteen de eerste gouden Speedy.

3 likes

Paar jaar terug bij ‘een borrel’ een Greubel Forsey Quadruple Tourbillon uit de handen van meneer Stephen Forsey, een van de oprichters, zelf. Prijs: Ong. € 800k …om nerveus van te worden! :wink:

Ontzettend aardige man, ondanks dat ik al heel snel aangaf dat ik niet tot zijn doelgroep behoorde [ik koop eigenlijk nooit horloges van rond de driekwart miljoen euro] heb ik toch ruim een half uur met hem staan kletsen over zijn passie voor gecompliceerde uurwerken en over horloges in de breedste zin des woords.

Hij had ook twee Greubel Forsey GMT’s bij zich, met een heus draaiend wereldbolletje in het uurwerk. Prijs: Rond de €300k+ Waanzin! :upside_down_face:

3 likes

Doel je op E J?

Nee R A.

Toen ik op Curaçao woonde heb ik bij de plaatselijke dealer in Willemstad de Tag Heuer Monaco V4 in handen gehad, foto geleend van het net.

Geloof dat ie 80k moest opbrengen.

1 like

Ron is geen algemeen dir.

De vraag van de dag: Wat hebben @Bigrosa en @anon33714818EV gemeen?