Duurste horloge dat je ooit in handen hebt gehad?

Ulysse Nardin Freak Tourbillon
€140.000
Vond er, na de prijs vrij weinig aan.

Meest memorabele was de Vacheron Constantin Overseas Prepetual Calendar, die is €100400. Te koop bij Schaap&Citroen…

Deze rechtse een keer wezen passen bij Van Willegen Rotterdam: de omega 300 master titanium. Buiten het lage gewicht, vond ik m een beetje tegenvallen. Advprijs was dacht ik 7300.-

1 like

Van een forumlid nota bene. :kissing_smiling_eyes:

6 likes

Deze, kost nu nog maar 177’000 schijnt het

De bolling voor de tourbillon is niet echt handig onder je manchet.

4 likes

IWC DaVinci ref. 3758 Perpetual Calendar met volledige jaaraanduiding, Moonphase en Chronograaf

1 like

Mijn duurste ooit is een IWC Ingenieur Jumbo SL automaat.

Een ALS Datograph. In Las Vegas, door een verkoper die geloof ik niet heel veel te doen had.

60-70k, naargelang er een power reserve op zit. (Niet mijn foto’s hieronder, trouwens)

Achterzijde was een waanzinnige kijkdoos. Zo veel niveau’s/hoogtes, waardoor het lijkt alsof je enkele centimeters naar binnen kan kijken ipv millimeters.

10 likes

Deze ooit vastgehouden in Dusseldorf:

Helaas had hij zijn collectie RM’s in een ander kluis dus die heb ik niet mogen aanraken :slight_smile:

1 like

In de Geenbelt van makati city deze vastgehouden.

Royal Oak DOUBLE BALANCE WHEEL OPENWORKED
€65.000,=
https://www.audemarspiguet.com/images/watch_images/standup/large/15407ST_OO_1220ST_01.png

2 likes

Laatst bij S+C dit stukje witgouden vakwerk om gehad (€38.000,- en foto van het web).

Ik kwam er binnen met mijn Shogun om. Jammer, want alles wat je daarna past, voelt alsof je je gymschoen verruilt voor een Zweedse klomp. De gepaste Rolexen konden me niet bijzonder bekoren, maar de bouw en afwerking zijn natuurlijk indrukwekkend.
Het enige horloge wat mij om de pols een warm gevoel gaf, was een Tudor Pelagos. Eveneens titanium.

Volgende keer eens binnenlopen met mijn Sumo om. :smile:

2 likes

Mijn eigen DateJust :stuck_out_tongue: Schijntje met de horloges hierboven genoemd.

PP Sky Moon, in de manufacture zelf. Studiereis, 2007. Iedereen witte handschoenen aan, aan tafel, en doorgeven maar. “Ons” exemplaar was net die ochtend goedgekeurd door Thierry Stern.

Verkoopprijs een ton of 8 herinner ik me…

…en ZWAAR! Bizar. Pic is niet het horloge van mezelf… :wink:

4 likes

ik denk de Delma automaat van mn vader van +/- 900 euro dacht ik :stuck_out_tongue:

ach prijs zegt eigenlijk ook niks

1 like

In 2011 op bezoek geweest bij Interwatch & Co Amsterdam speciaal om een kostbare Zenith El Primero tourbillion roségoud met eigen ogen te zien. Mocht de indrukwekkende klok (met witte handschoenen aan ) even vasthouden. Tweedehands kostte die bak € 75.000–. Ben ik nooit vergeten. De witte handschoentjes mocht ik houden :yum:

Patek Sky Moon Tourbillon (volgens mij tegenwoordig rond de 1,5 miljoen) en andere Tourbillon/minute repeater. In boutique van Patek in Geneve. Speciaal kamertje ervoor samen met paar andere freaks. Was duidelijk dat we m nooit en te nimmer gingen kopen maar ze vonden t gaaf om te laten zien. Zilveren Patek speld meegekregen als cadeau en aangezien t buiten begon te miezeren, ook een mooie Patek paraplu.

Ga de foto’s ff zoeken

6 likes

Tegen al dat geweld hier kan ik niet op.
De duurste voor mij is toch wel mijn eigen.

1 like

Niet echt goede foto’s maar deze 2:

4 likes

Excuses voor de kwaliteit. Camera’s op telefoons waren 6 jaar geleden niet zo best.

6 likes

Een rose gold Audemars Piguet Royal Oak van een collega. Met een zwart rubber band.
Kostte € 27.000,00

En LELIJK dat die klok was… brrrrrr

3 likes

‘een collega’… Was het je baas of worden er binnen in je bedrijf dikke salarissen uitgedeeld?