Duurste horloge dat je ooit in handen hebt gehad?

Hahahhaaa nee een collega.

Hij wilde niet zeggen of ie het horloge zelf had gekocht of had gekregen.
Lag in de kluis en hij droeg het nooit.

Hij had het eens meegenomen naar het werk, nadat we het een keer over horloges hadden en hij zijdelings vertelde dat ie een AP Royal Oak had… !!! Waarop ik hem vroeg het klokje eens mee te nemen en te laten zien.

Wauw. Je zou maar eens zo’n ding krijgen zeg…

Ik meende tussen de regels door te horen, dat hij de klok van zijn pa had gekregen.

Tsja dat zal dan wel weer… Zit nog steeds op alimentatie te wachten, ligt nu boven de prijs van die AP RO…

1 like

Deze jaren geleden in Wenen:

Werd aangeboden met 15K korting: toch nog € 105.000 na korting :slight_smile:

toch maar niet gedaan…

1 like

dit is ongetwijfeld de duurste die ik ooit in mijn handen gehad heb… de Moser Perpetual 1… 45.000,- als ik het me wel herinner…

op het eerste gezicht een understated horloge, maar schijn bedriegt… Gangreserve van 8 dagen, eeuwigdurende kalender (houdt rekening met schrikkeljaren) maand aanduiding (op de foto is het 22 april… kleine wijzertje ) en Big Date… met een heel slim systeem, met 2 datumschijven boven elkaar… na de 16de zit er een gat in de bovenste schijf, en wordt 17 t/m 31 getoond door de onderste schijf… verzin het maar…

tevens kun je de kroon maar 1 stand per keer uit trekken… dan blokkeert ie, moet je em loslaten en nog een keer uittrekken om in wijzerzetstand te komen… datum kun je tevens vooruit en achteruit veranderen, op elk moment…

5 likes

Grappig, exact dat horloge zag ik om de pols bij iemand die in een postzegel/muntzaak werkt: gaat goed geld in om blijkbaar…:wink:

Als je daar met een paar borrels in je kraag in blijft kijken dan ben je binnen 2 seconden compleet de buitenwereld kwijt.
Wat een uurwerk zeg! :blush:

1 like

AP RO van m’n schoonpa:

Van het web geleende foto. T o t a a l niet mijn ding!

Ook hier het duurste horloge: de platona (tijdens concours d’elegance)

Fantastiche combi dat ice blue en bruin :heart_eyes:

Nope. Nice try

Deze een keer geprobeerd bij Schaap & Citroen. Circa 15k

Suggestie van verkoper om mijn vrouw te overtuigen van het feit dat 4k voor een Pelagos nog wel mee viel.
Het was echt een super leuk gesprek, maar mijn vrouw raakte niet helemaal overtuigd :wink:

4 likes

Dat was het niet eens…:wink:

:grin:

Makkelijk :grin:

1 like

Het duurste horloge heb ik om gehad op een excellent beurs. Het horloge stond als enige in een Glazen kluis met 3 cm dik glas. De kluis ging alleen open met een afstand bediening. Onder het genot van een glaasje champagne en een lekker stukje tonijn mocht ik dan een Lebeau Courally die volledig bezet was met diamanten omdoen. Waarde van dit mooie stukje vakmanschap, SLECHTS € 235.000,=. Net even duurder als mijn Huis :slight_smile:

1 like

Voor mij was dat een AP Royal Oak chrono met zwarte plaat en bezel
ergens op een sports car meeting.

Over AP staan een paar mooie dingen op youtube.
Pas als je dat hebt gezien kan je het bijzondere
van dit merk begrijpen.
Ze zijn echt een hard core Zwitsers familie bedrijf met
een interessante historie.

De Royal Oak’s staan vaak op foto’s afgebeeld als enorme
klompen metaal maar irl doen ze heel bescheiden aan.

Maar ja, de prijs ligt/lag volgens de eigenaar rond de 22000
Is mij net even te gortig :wink:
Was wel een mooie ervaring :thumbsup:

Grt.

Bescheiden als ik zie wat er in dit topic allemaal al langs is gekomen. Maar voor mij was het een gouden Tag Heuer Carrera.

1 like

Ik vind de monard date een heel mooie klok. Blijft een van de mooiere nieuwe merken in het top segment.
Wist je dat de wijzerplaten gemaakt worden door Patek?

1 like

In verhouding tot bovenstaande valt het bij mij wel mee! Het duurste bij mij was een Rolex GMT Master II, Rolex Deepsea Sea-Dweller en een IWC Ingenieur Mission Earth.