Een vriend tipte mij op de verkoop van een Rolex Daytona Paul Newman op Catawiki, nu is dat al vrij opzienbarend tot ik zag dat het horloge recentelijk een volledige servicebeurt heeft gekregen. Waarbij wel echt alles is aangepakt, maar dat mag ook wel voor de prinselijke som van 20.800 CHF (~19.600 Euro)…
Gewoon omdat het kan
Volgens mij is het nog maar een offerte ?
Lijkt me dat ze de onderdelen die vervangen worden niet meer op voorraad liggen en speciaal moeten maken.
Tikke over de top dit…
En je vintage is naar de klote
Je hebt inderdaad gelijk, het is alleen nog maar de prijsopgave, staat ook als zodanig in de advertentie (over het hoofd gezien). Neemt niet weg dat het een bizar hoog voorstel is.
Had de advertentie ook niet gelezen hoor, alleen (letterlijk) met een schuin oog naar het papier onder het horloge
Oh, help. Twintigduizend euro voor een servicebeurt?
Pff das netjes
Ik dacht dat Richemont er een handje van had hier, maar dit is wel pittig ja. Ken een vrouwelijke BN-er die eens een 6K service-offerte voor haar kwarts-Reverso kreeg. Heb het werkje geserviced voor haar (gratis, ken haar al 50 jaar) en de (18K) kast is bij een goudsmid voor 150 euro bijgewerkt.
Servicebeurt voor een 3-wijzer RM is ook vanaf 3,5 K trouwens…
In de basis toch gewoon een Valjoux 72? Niet echt een bijzonder uurwerk.
Ik weet niet, ik lees / las hier nog wel eens berichten dat je bij rolex er expliciet bij moet zeggen dat je de originele/tijdscorrectie zaken wil behouden en dat ze er anders gewoon andere wijzers op plaatsen om het horloge weer als nieuw te maken. En dat zels dit expliciet vermelden geen garantie was.
Altijd spannend hoe je hem weer terug krijg.
Mijn uurwerkdocent had wel wat connecties daar. De algemene teneur bij Rolex was/is volgens hem - “We zijn hier geen museum. Horloge op? Nieuwe kopen”.
Ja dat klopt is een VJ72. Maar 9 van de 10 horlogemakers zullen ook meer vragen voor een Tudor of Breitling 2824 service dan voor een no name of Tissot. Gewoon omdat het kan.
Dat doen ze niet. Zij bepalen wat er wordt vervangen en zeggen dat ze de oude onderdelen vernietigen.
Koopje vergeleken met de schatting;
Expert’s estimate € 620,000 - € 685,000
Hoop wel dat je korting krijgt als je nog 20k service zelf mag aftikken
Haha. Lang niets meer op Cata gekocht. Betaalt alleen de verkoper veilingkosten bij Catawiki? Volgens mij komt er ook nog een toeslag op namelijk
Wat errug! Replace hands, replace lume …
Voor dat geld wil je toch origineel? Zonder matching lume ben je echt wel het gevoel kwijt …