Duurt wachten op een Rolex lang...?

Mocht er tijdens Baselworld 2019 inderdaad een nieuwe Submariner komen, raadt Schaap & Citroen mij aan om direct op dag 1 naar het dichtstbijzijnde filiaal te rennen om een bestelling te plaatsen. Ik ben bekend met de waanzin rondom de release van nieuwe stalen modellen. Maar mochten ze van de maxicase weer teruggaan naar de slanke kast, ga ik ervoor! Dan wel de opvolger van de 114060 (geen datum)

Wat is jullie ervaring geweest met de levering van jullie Submariner 114060 (of de Sub Date) toen deze net uit kwam en de levering in de jaren erna?

Ik wens je veel succes. Nadat de nieuwe pepsi bekend was gemaakt stond de telefoon van de Rolex AD’s ook roodgloeiend met welwillende kopers. Tot dusver heeft nog niemand zijn horloge. We weten allemaal dat die wachtlijsten voor een groot deel schijn zijn.

5 likes

Als eerste aanmelden betekent helaas niet dat je bovenaan de lijst staat. Er zijn allerlei mensen die om allerlei redenen sneller worden geholpen.

6 likes

Daar ben ik mij van bewust! Gaat mij ook niet om de eerste te zijn of het binnen een paar weken binnen te hebben. Ik heb geen haast ermee. Ik ben nieuwsgierig hoe lang de eigenaren hier hebben gewacht hebben op hun stalen Sub. In het jaar van de release en de jaren erna.

Correct, alhoewel deze Pepsi ook wat meer stof deed opwaaien omdat het eindelijk weer een stalen GMT Pepsi was. En dan ook nog een op de jubilee band (ik vind het niks).

'T zijn geen computergames!!
Mien aalle magetigg noch anss toe!!
En zeker niet de eerste GTA, hahaha


Gewoon een staal sportklokkie, so what?!
Halelujaaahh zegggg
 huhuhuhuh
hahahaha!!!

Cheerz! :sunglasses::cocktail:

Wel een sub en een yacht gespot, ga ik niet kopen
maar wellicht een andere freak wel

Succes :+1:

1 like

Ik had mij zsm aangemeld voor een 116610ln en kreeg hem in juli of augustus 2010 geleverd.

2 likes

Als er al een nieuwe sub komt, wordt het eerst goud, en het jaar daarna pas de stalen date.

Dan duurt het weer een jaar voor de no date


Goh dan zijn we al weer 3-4 jaar verder.
En dan heb je nog niet gewacht op een lijst.

Zoek je een sub? Wacht niet maar koop vandaag :grin:

:beers:

4 likes

Gister met een werknemer van een AD gesproken. De1e uitlevering van de in Basel gepresenteerde modellen start vaak in augustus/september. Europa is pas redelijk laat aan de beurs. Daarbij worden zij verplicht om een ‘pakket’ Rolexen af te nemen. Zodra pakket pakket bekend Isgasn ze oa met niet AD’s in gesprek om eea over te nemen. Afhankelijk van de positie van de AD op de ladder bij Rolex worden aantallen bepaald. De AD heeft er lijst vaste klanten welke zij wee hoger op hun ladder hebben staan en dus eerst gebeld worden. Je komt dus als ‘onbekende incidentele koper’ laat aan de beurd. Zijn tip is om de nieuwe modellen altijd in he buitenland te kopen. AziĂ« krijgt er toch echt een stuk meer. Ook hij speculeerde over een nieuwe Sub maar ook over de hype van dit model en een eventueel los barstende gekte en prijsgekte.

1 like

Klopt dat verhaal heb ik ook van Schaap & Citroen gehoord. Je kan inmiddels er ook boek over schrijven. Ik heb mij in ieder geval voorgenomen om er weinig verwachtingen aan te koppelen: we zien het wel. Maar daarom was ik wel nieuwsgierig naar de ervaringen van HF members. Lijkt er een beetje op dat dit topic is ondergesneeuwd of dat de meesten het via andere kanalen heeft bemachtigd (gebruikt of grijs circuit).

Basel wordt toch door bijna alle merken overgeslagen vanaf 2019? Is toch niet meer van deze tijd?

Breitling en de Swatch Group zijn opgestapt, met nog een paar nietszeggende merken zoals Maurice Lacroix dacht ik. Maar Rolex staat er absoluut nog. Ben er dit jaar geweest en was leuk voor een keer. Het is inderdaad niet meer van deze tijd.

Ah ok, thx

Exact 1 min na de bekendmaking van de nieuwe GMT Pepsi gebeld naar mijn AD. Twintig minuten later binnengesprongen bij mijn AD ter bevestiging. Ben er “goede” klant. Tot op heden null, nada, niente, noppes


Dus bel gerust. Weet niet of het iets zal uithalen. En ja, wachten duurt lang!

3 likes

Uit betrouwbare bron bij Gassan gehoord dat de telefoon van de Sales directeur ontplofte door appjes van vaste klanten toen hij de afspraak bij Rolex had. Over de nieuwe Pepsi.
Wil je kans maken op zo’n model, koop er een paar van deze bij:

4 likes

Lastig

Ik heb 2 jaar geleden mij op ‘de lijst’ laten zetten voor een nieuwe pepsi. Die toen nog helemaal niet uit was. Werd toen niet echt serieus genomen maar werd op ‘de lijst’ gezet.

Die kwam dus een jaar later
 Toen ik er toen naar vroeg werd er boos gereageerd dat er helemaal geen lijst is en ik niet op dat horloge hoef te rekenen.

Maar je leest ook wel eens andere verhalen bij andere dealers die positiever zijn.

Ik doe persoonlijk de moeite niet meer.

6 likes

Vermoeiend is het.

1 like

@lasteraar Heb jij zelf een Pepsi gmt 16700 gehad?

Het lijkt wel op “een Trabant aanschaffen in DDR Tijd”

:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Het is inderdaad wel raar
 laatst hoorde Ik dat er een enorme wachtrij voor de happy italy stond
 nota bene tot ver buiten in de regen😳

Ik moest ook gelijk aan het voormalig Oostblok denken. Man man in de rij staan om te gaan eten

:sunglasses: reserveer gewoon :sunglasses:

:beers::beers:

2 likes