Duurt wachten op een Rolex lang...?

Neen, duurt niet lang (persoonlijke ervaring). Wachten op een nieuwe Audi duurt langer spijtig genoeg.

4 likes

Mag ik vragen op welk Rolex model jij hebt gewacht? Het ging mij specifiek om de Submariner, want ik begrijp dat de wachttijd voor ieder model anders is.

Ligt eraan wat je wil betalen natuurlijk , in de grijze handel is er zat te koop , wel voor hoge prijzen .

Ik heb het ook niet over de grijze markt, maar over hoe lang huidige Submariner eigenaren hebben gewacht op hun Rolex bij bijvoorbeeld Schaap & Citroen. De daadwerkelijke wachttijd die ik ga meemaken maakt mij niet zoveel uit. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen tot nu toe.

De stalen GMT Pepsi 126710 BLRO.

Ah gefeliciteerd! Dus jij hebt 'm meteen in maart besteld en ergens dit jaar ontvangen? Dat is indrukwekkend als ik de andere reacties mag geloven. In Nederland geleverd?

In ‘betere tijden’ moest je bij een AD jaren wachten op een stalen Daytona. Het hangt heel erg af van de goedwillendheid van Rolex [hoeveel verzenden ze naar de AD] én van de AD [ben je een aardige klant, heb je veel te besteden, weet je de achterdeur te vinden etc. etc.]. Sta je aan de toonbank met een zwarte credit card en koop je nog wat andere spullenboel, dan wordt je waarschijnlijk ook sneller geholpen.

AD’s zijn namelijk net mensen, ûh ‘handelaars’ en als ze (meer) aan je kunnen verdienen wordt je sneller geholpen. That is, als ze natuurlijk zelf voorraad krijgen. Om maar meteen de vraag “Is dat eerlijk?” voor te zijn. Nee, maar zo werkt het wel in deze wereld. Erger je niet, verbaas je slechts… :wink:

1 like

In België. 1 week na Basel gebeld naar AD en in juni geleverd. 1 van de eerste in België als ik AD mag geloven. En uiteraard gewoon list betaald.

1 like

Is niet overal het geval hoor. Er zijn wel degelijk Verdelers die wel aan klantenbinding doen zonder dat je er iets hebt moeten kopen in het verleden. En wachtlijsten bestaan wel degelijk bij sommige AD’s. Alleen is het niet altijd diegene die bovenaan staat ook diegene die eerst bediend wordt… Dit is eigen ervaring weliswaar in België!

Klopt. Zo heb ik eens bij Gassan (Amsterdam) op een lijstje gestaan voor een Deepsea (de eerste generatie). Ik werd na 3 jaar gebeld dat ik aan de beurt was. Geinig, want toen had ik er al twee gekocht waarvan één bij Gassan zelf: gewoon in de winkel.

Gaat vaak om handel, simpelweg om handel. Het ‘vriendje’ dat er iedere week een paar komt halen en er een tonnetje of wat op jaarbasis neerlegt, brengt nu eenmaal meer centen in 't laatje dan een simpele ziel die de winkel binnenstapt. Het is gewoon handel.

3 likes

Als antwoord op de topic vraag: ja!
Ik ben nog niet begonnen met sparen dus is het een meerjarenplan :slight_smile:

1 like

Ik heb deze week bericht ontvangen van zowel S&C en Martens dat ze geen bestellingen meer opnemen voor de 114060. Geen peil te trekken op levertijd. Inmiddels denk ik sterk na over een 116613LN die je nieuw voor 2k onder list kunt vinden.

2 likes

Ik sta sibds vorige week op de wachtlijst voor de Submariner. In België bij de ad spreken ze over ongeveer 8 maanden wachttijd. Je krijgt hier een “orderbon” mee met de bestelling.
Ze stelden mij in kennis dat ze verkiezen om aan lokale klanten te verkopen, voor mij stond een toerist om te informeren naar een submariner.
Ze stelden me in kennis dat ze een overzicht krijgen per 3 maanden van de modellen die ze zullen ontvangen. Ze kunnen dus niet zeggen wat ze in de toekomst zullen ontvangen doch kunnnen ze stellen met de ervaring uit het verleden dat dit ongeveer 8 maanden zou duren. Er zouden 2 personen voor mij op de lijst staan.

Ik ben wel benieuwd hoe het zit met de eventuele aankondigingen op Basel.

5 likes

Correct dat heb ik ook vernomen. Het vreemde was dat een medewerking het gehele jaar volhield dat mensen die bijvoorbeeld de 114060 hadden besteld en op de wachtlijst stonden, dan automatisch op de wachtlijst voor de nieuwe Submariner stonden. Dus je zou het model Sub krijgen die op dat moment in productie is. Maar nu mag je dus geeneens meer op de wachtlijst, wat dus ook eigenlijk zou betekenen dat niemand van de oude naar de nieuwe lijst doorschuift. Het lijkt ook een fabeltje te zijn. Eens zien hoe ze reageren op een stalker :wink:

Hieronder een stukje uit de reactie vanuit Schaap & Citroen (medewerker):

“Dit betekent dat alle reeds bestaande bestellingen worden afgemaakt zo ver als mogelijk is. De kans is aanwezig dat de laatst geaccepteerde aanbetalingen/bestellingen geannuleerd worden mochten er geen modellen meer uitgeleverd worden.”

Kortom, dikke pech als je te lang hebt gewacht.

1 like

Goh, moet je tegenwoordig ook al een aanbetaling doen? Hoe hoog mag die zijn?

[quote=“PVO, post:33, topic:186164”]
een 116613LN die je nieuw voor 2k onder list kunt vinden.
[/quote] Oh?

Regio in belgie? :stuck_out_tongue: west vl?

Mwa 1.5k dan toch. Is wel nog steeds 3k verschil tussen grijs TT en grijs staal, maar dan heb ik toch het gevoel dat je betere VFM krijgt bij de TT. En je hoeft niet te wachten.

Geen idee, heb nog niks besteld bij S&C. En rest van de collectie kon ik gewoon in de winkel kopen :slight_smile: