Duurt wachten op een Rolex lang...?

Niet gekregen allesinds.

Bij mijn AD hebben ze er geen flauw vermoeden van wat ze binnen gaan krijgen…

Geen info over wie er voor mij staat…

Heb zo het donkerbruine vermoeden dat mijn AD ook aan de grijze markt durft leveren. Sta je dan wel mooi te blinken als lokale klant.

Ben trouwens woonachtig in West-Vlaanderen.

Nys in kortrijk?

Ik heb de nieuwe Sub al besteld en aanbetaald. Zodra hij officieel is aangekondigd ga ik hem ophalen, ideaal.

1 like

Heb toevallig Schaap & Citroen hierover gemaild. Ik vraag me af of ze dit doen omdat er nog geen referentie bestaat? Dan kan het alleen als ze dit intern bijhouden en dus pas in werking laten treden als de nieuwe officieel te bestellen is. Klinkt niet gek, ben benieuwd of ze dit ook mij kenbaar gaan maken “als simpele ziel”. Laatste advies was dus hard naar de winkel rennen na de release.

Ik zit maar te dollen. Al ren je zo hard als Usain Bolt, gaat je niet helpen.

Zo’n nieuwe pepsi wordt, zo weet ik voor een feit, bijvoorbeeld aangeboden aan mensen die een DayDate kopen (schaap citroen den bosch). Zo’n pepsi wordt vervolgens met premium winst vaak aan de grijze handel verkocht. En de grijze handelaren gooien er nog eens een premium bedrag op.

2 likes

Alleen al voor het experiment de moeite waard om te zien hoe het loopt. Ik kan prima leven zonder en het lijkt mij gewoon leuk om mijn eerste Rolex op eigen naam te laten zetten bij Schaap & Citroen Utrecht, omdat ik daar al veel ben binnengelopen. Niet de meeste bijzondere of gezellige AD bezoekjes ooit, want ze scannen je al bij binnenkomst hoeveel je uit kan geven daar, maar mijn opa kocht daar zijn eerste Rolex, dus het heeft wel wat. Anders maar een Oyster Perpetual…of is die ook niet te leveren?

Kan daar alleen vanaf 10 personen. Heb er zelf nooit gegeten en het is volgens mij ook niet zo goed dat je ervoor in de rij zou moeten gaan staan…

Vandaag wéér iemand bij Schaap & Citroen gesproken en ze houden nu voor de nieuwe Submariner een verwachte levertijd van 1 jaar aan. Heerlijk dat natte vinger gokwerk.

Komt er een nieuwe Submariner? :clap::clap::clap:
:beers:

Ze doen er geen uitspraken over maar ze verwachten wel iets
"Er gaan geruchten dat er met de volgende Baselfair iets gaat gebeuren met de Subs (nieuw uurwerk)"

Nu las ik ergens anders weer dat de maxicase passé zou zijn en dat het uurwerk in andere time only modellen al meer up-to-date waren. Natuurlijk blijft het koffiedik kijken, maar dat maakt het ook weer leuk.

Ik denk dat alleen Rolex het weet. En ja een nieuw uurwerk is nog geen nieuwe sub…

Mocht het zo zijn zal een jaar wachten denk ik snel zijn

:beers:

Op mijn vraag of ik op een lijst voor een eventueel nieuw uit te komen Submariner zou kunnen worden gezet, dit antwoord:

2 likes

Dat zou mijn antwoord denk ik ook zijn. Zal wel een lijst komen ná Basel, als …als er een nieuwe sub komt. Ben benieuwd. Het hypen is in ieder geval al lekker op gang aan het komen. Gaat de early adopters een hoop geld kosten en de handel een hoop opleveren. :wink:

Ik vind t een beetje vreemd. Als er een nieuw type van “mijn” automerk aan zit te komen, maar er nog niet alles van bekend is, kan ik toch al bij mijn dealer aangeven dat ik interesse heb. En word ik op de hoogte gehouden. En toch anders benaderd.

Als de dealer kennis heeft van het feit dat er een nieuw model komt, heb je helemaal gelijk.

Maar als je nu naar jouw autodealer gaat met het verhaal dat je op internet hebt gelezen dat er mogelijk, wellicht - maar zeker weten doe je het niet - een nieuw modelletje eerdaags op de markt gaat komen, waar de fabrikant zelf nog niets over heeft gezegd, hoe denk je dan dat hij gaat reageren op een verzoek: reserveer er vast eentje voor me! :wink:

1 like

Ja, snap je punt. Maar er is gewoon veel “buzz”. De hele markt verwacht een nieuw model. Als zoiets op autogebied verwacht wordt, bijvoorbeeld op de beurs is Frankfurt, dan weet de dealer dat nu ook al. Rolex Ad’s weten dat wss ook al wel. En dan nog, ik zou het dan nog anders formuleren. Dit is bijna badinerend. Heb er al meerdere horloges gekocht, maar ben er nu klaar mee. En dat heb ik niet snel.

1 like

Vergis je niet in de handelwijze van Rolex SA. Dat is een behoorlijk gesloten bolwerk, ook voor de AD’s.

Ik zou er trouwens zelf klaar mee zijn als ze me nu op een lijst zetten voor een niet bestaand model om vervolgens nadat hij ineens toch bestaat, drie jaar later te horen: “We’ve got him!”. Maar goed, ieder zijn gevoel natuurlijk.

T lijkt mij heel eenvoudig. Als na Basel blijkt dat er een nieuw model komt, heb je al een lijst met gegadigden. Zoniet: lijst prullenbak in, dat kan je ook communiceren naar je klanten. Nu kost t je klanten. En ik koop niet alleen stalen sportmodellen btw.

Werd ‘vroeger’ wel gedaan, lijsten aanleggen obv geruchten. Kennelijk heeft dat niet opgeleverd wat ze ervan verwacht hadden. Dan even terug naar het antwoord wat je hebt gekregen, ik vind het niet raar.

Grote kans dat je bij Gassan hetzelfde antwoord krijgt maar wie weet. Dat kun je nog proberen natuurlijk. Nee heb je al… :sunglasses:

Ik kijk wel ff. Sws een veel beter gevoel bij Gassan.
En nog een beter gevoel bij Crownguard :wink:

2 likes