Duurt wachten op een Rolex lang...?

+1 …:ok_hand:

1 like

Alweer een wat ouder topic maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van de mensen die “op de lijst” stonden bij S&C of Gassan. Is er uiteindelijk geleverd en zo ja, wat was de wachttijd?

Ik kan je dit zeggen; Na de release van de Ceramic Daytona me direct op de lijst gezet (de dag zelf) en 2 jaar moeten wachten. Toen ik de daytona ging ophalen gevraagd of er iets mogelijks was voor de nieuwe pepsi en ze hebben me moeten zeggen dat die wachtlijst al ‘volledig’ vol zat voor de officiële release.

1 like

Op de eerste dag van Basel toen de Daytona 500 werd onthuld naar S&C gerend. 2 uur na de onthulling liep ik binnen, met de bedrijfsleider gesproken en die wist nog van niets, ze zou later die week naar Basel gaan voor alle nieuwe dingen. Er was nog geen wachtlijst, maar als die er zou komen, zou ik bovenaan komen.

2 weken later nog een keer naar binnen gehuppeld en kreeg toen te horen dat er heel veel belangstelling was, dat ik op de wachtlijst stond, maar dat de levertijd niet bekend was.

3 maanden later nog een keer langs, voor een servicebeurt van een Rolex deze keer. Gevraagd naar de wachtlijst, maar daar werd ineens heel vaag over gedaan.

Ondertussen, 3 jaar later, natuurlijk niets meer gehoord. Ik ga er ook niet vanuit dat ik ooit nog een belletje krijg hiervoor.

2 likes

Wachtlijsten bestaan niet meer. Althans niet voor particuliere kopers.

Misschien binnenkort eens langsgaan met Old Painless en vragen hoe het met m’n Daytona staat.

1 like

Ik wacht al 30 jaar. Iedere keer als ik het bedrag bij elkaar heb gespaard gaat de prijs omhoog.

9 likes

Sta momenteel ook een 3 tal jaar op de “wachtlijst” voor een Daytona en 1 jaar en een beetje voor een Blro. Voor mij is het simpel, komt er iets dan komt er iets, komt er niks, dan gaat het leven ook gewoon verder. Ben aan’t sparen voor een Omega momenteel. Daytona en Blro zijn van een ander budget…

O raar dan, want ik begreep dat sommigen een schriftelijke bevestiging (al dan niet per mail) krijgen dat ze op de wachtlijst staan. Maar dat zegt dus niets?

1 like

Wat is dit toch waardeloos. Ik ben ook helemaal klaar met Rolex. Ze kunnen ze lekker in hun meer van Genève steken. De AD’s hebben al drie keer gelogen voor ze twee keer met hun ogen hebben geknipperd, en de grijzen handelaren hanteren keiharde prijzen. Nu ze ook Tudor meeslepen in deze ellende ben ik er helemaal klaar mee.

Ik voel me op mijn best als ik gefrustreerd en verbitterd ben, hoor. Don’t worry

3 likes

Even een vraagje; een GMT Master II; is dit model wél te krijgen of is dat ook heel lastig? :thinking:
Ik heb nml. geen idee wat de beschikbaarheid is?

En dan de Pepsi versie natuurlijk! :sunglasses:

1 like

Niet beschikbaar.

Ik ga binnenkort met een beetje bluf maar eens kijken of ik er wel een kan binnen hengelen als ik ook een mooie Daydate (witgoud) ofzo erbij koop.
Mocht een Pepsi of batman lukken heb je toch al snel daardoor (flipperrrrr) ruim 7K korting op een mooie DD.

Of denken jullie dat 7K korting op een Daydate gewoon ‘effe’ te doen moet zijn?

Mwoah, iets boven list maar niks geks.

2 likes

De Pepsi = BLRO = BLeu ROuge

Ik denk na de Daytona de moeilijkste om te krijgen op het moment. De Batman heeft concurrentie van zichzelf van het vorige model. En om heel eerlijk te zijn, het is zo’n mooooooi horloge.

Ik was heel erg aan het twijfelen om er afstand van te doen (de hoge waarde op dit moment staat mij tegen icm al die berovingen) en kon een mooie deal maken… maar ik kon het niet. Ik kon er geen afstand van doen. Hij is té mooi. Wel het ‘simpele’ van staal. en shiny bezel. Plus het nieuwe uurwerk.

4 likes

Een witgouden DD en daardoor een BLRO? Gaat je niet lukken.

Ik snap de bedoeling wel hoor. Maar dan mag je denk ik 4 DD’s erbij kopen.

3 likes

Ik vind een “dank je wel Robin”! best op zn plaats😄

1 like

Volgens mij ben je niet goed bij je ei als je lang op een Rolex gaat zitten wachten :wink: Overhyped, overrated, overpriced. Er is veel meer moois voor dit geld!

1 like

Wachten is juist leuk, als je een model begeert. Maar de uitzichtloosheid die er nu is, werkt negatief.

1 like

Ik denk jou het origineel van je avatar sturen het minste is wat ik kan doen. :wink:

1 like

Aha; thanks!

Ik zag die BLRO gisteren in een filmpje naast de SMPc als vergelijking en vond em cool!

Zag dat die “blro” v.w.b listprijs op de website nog wel enigszins te betalen is na het nodige sparen ! :thinking:

Maargoed…zo werkt dat dus niet begrijp ik.

Kan nog steeds niet zo goed begrijpen dat je een Rolex niet gewoon in een winkel kan kopen eerlijk gezegd maargoed…blijkbaar werkt dit zo!

1 like