Duurt wachten op een Rolex lang...?

Dat maakt t forum ook leuk toch :wink:

1 like

Al geprobeerd. Hielp ook niets.

Vind je dat? Ik vind t zo Nederlands. Echt een vreselijke afkeer van. Ik ben voorzien, dus voor mij is t geen enkel probleem, maar ik vind het oprecht jammer voor iemand die enorm graag een bepaald model zoekt, maar met geen mogelijkheid kan kopen voor list. (Dan wel iemand die niet wil flipperen en die de listprijs al hoog zat vindt)

3 likes

Eens hoor, ik heb ook een hekel aan dat wachten en heb te doen met de mensen die op de lijst staan. Mijn opmerking zag op de plagerij van @RGS. Dat moet met een knipoog toch wel kunnen?

1 like

Ik vraag met trouwens serieus af of ze nog als warme broodjes over de toonbank vliegen als ze gewoon overal te verkrijgen zijn. De schaarste zorgt voor een hype. En daar maken de grijze handelaren ook weer handig gebruik van. Dat is enerzijds jammer, maar anderszijds is het nu eenmaal handel. Dat tast inderdaad het imago van Rolex aan. Het voelt meer als een handelsobject dan een liefhebbersding. Alhoewel 40% van de aanschafwaarde verliezen zodra je de winkel uitloopt (bij veel andere merken) ook niet echt goed is voor het imago. Ach ja :slight_smile:

Zal die dag braaf bij de opening van mijn AD aan hun voordeur staan en me een Daytona en een BLRO aanschaffen die ik de rest van mijn leven zal dragen en koesteren.

1 like

Ook als je weet dat je ze dan rest van het jaar ook kan kopen in de winkel? Ik zou dan het twee keer komen “passen”. Zou vanuit mijn vakgebied graag een Daytona kopen maar het is ook een gruwelijk slecht afleesbare wijzerplaat met die achterlijke screw down pushers…(probeer het goed te praten hier).

Da’s eigenlijk een hele goeie vraag. Paul Thorpe (Youtube) heeft er pas nog over gesproken. Deze horloges worden dan “etalagedochters” genoemd. Op een Rolex verdient een AD geloof ik 38%, moet die AD dan natuurlijk nog wel alles van gaan betalen. Dit soort horloges kan je dus, net zoals Omega of Breitling bijvoorbeeld onder list kopen op de grijze markt. Dat zou dus gebeuren als Rolex de markt zou overspoelen.

Koop een Omega Speedmaster Professional. Heb er eentje met een witte wijzerplaat, krijgt veel draagtijd. Lijkt trouwens zeer op de Daytona. List is een 8,…K€ maar is vlot te vinden voor rond de 6K.

Waterdichtheid weet je wel. Kunt er mee zwemmen…:zipper_mouth_face:

1 like

Kan je vertellen dat de daytona mij het meest tegen is gevallen. Nooit meer

1 like

Ach, een of twee jaar terug was alles eenvoudig te krijgen op de Daytona na misschien. Iedereen wil de loterij bij de AD winnen voornamelijk omdat de marktprijs hoger is dan de listprijs.

Ik vind de blnr en keramische Daytona tegenwoordig een stuk mooier dan toen ze werden gepresenteerd in Basel…

Daytona heb ik niks mee
Maar de blnr zou ik graag een x willen toevoegen. Nieuw model dan wel met jubilee

Alvast proficiat!
We zien de foto’s morgen wel :wink:

1 like

:joy::joy:
Ga echt niet het dubbele van list betalen.
Die gaan echt wel zakken

1 like

U bent automonteur?

3 likes

Ik denk bij een Daytona aan een wachtlijst, misschien werkt hij bij Geit & Limoen

1 like

Dachten we ook toen een Pepsi 14k grijs moest kosten. En toen een keramische Daytona 15k moest kosten :joy:

3 likes

Nee ik verdien al 16 jaar mijn centjes op het racecircuit. De link tussen de racerij en de Daytona is het meest sterk. Ik heb de Omega Speedmaster en deze wint het op de leesbaarheid. Deze was ook oorspronkelijk gemaakt voor de racerij, maar dat was een redelijke flop. Gelukkig was er nog een maan :wink:

3 likes

Haha ja inderdaad. Toen was de gedachte ook ‘veel te hoog, die gaan nog wel dalen in waarde!’:sweat_smile:

Nice. Op twee of op vier wielen?

:joy:

Ik heb ook een aantal Speedmasters maar dat zijn de klassieke modellen. Jij hebt het waarschijnlijk over de moderne Speedmaster met sapphire, ceramische lunette etc. Ook gaaf inderdaad, maar de uurwerken van Omega zijn helaas zo dik. Daar wint Rolex het voor mij. Maar die kan ik weer niet kopen :grimacing:.

Ik heb een Sinn 103 chronograaf die tot 300 meter waterdicht is…zonder screw down pushers. Ik heb het niet getest maar als iemand tool watches kan maken, dan is het 100% Sinn!