Duurtest: tips en vrijwilligers?

Beste mensen,

ik denk dat er meerdere personen hier een Seiko hebben, een 5’je, een duiker of een ander prachtig horloge. Vaak ook nog met een 7S26 uurwerk erin.

Kortom; inhouse uurwerk in een “goedkope” verpakking!

Nou vroeg ik mij af hoe goed is zo’n manufactuur nou eigenlijk en vooral gezien de prijs (prijs/kwaliteit/afwerking), en dat dan vergeleken met de Zwitserse of Duitse concurrentie.

Dus bedacht ik een (vind ik tenminste) leuke test:

  • neem 1 horloge en draag deze gedurende langere tijd. Nou hebben veel mensen hier meer dan 1 horloge dus deze worden niet echt lang gedragen vanwege de vele keuzes uit de eigen collectie, er wordt dus veel afgewisseld. Maar hier heb ik iets op bedacht! :wink:

Ik stel een horloge beschikbaar uit eigen collectie en laat deze rondgaan langs alle vrijwilligers die mee willen doen aan dit “project”. De bedoeling is om (afhankelijk van het aantal deelnemers) het horloge minimaal een maand lang iedere dag te dragen en hiervan de gegevens noteren.

Bijvoorbeeld:

  • hoe houd het zich tijdens werkzaamheden (kantoorbaan of ruiger werk?)
  • de verschillende posities s’nachts (face up, face down, kroon up, kroon down)
  • temperatuurverschillen (in de badkamer tijdens douchen, of in de ijskou tijdens het fiets)
  • etc.etc. (vul maar aan: tips om de nauwkeurigheid te meten)

Ook wordt dus gelet op afwerking en gebruikersgemak (afleesbaarheid, verstellen dag/datum/tijd) etc.

Nou is mijn vraag: wie ziet zoiets zitten en heeft wel zin om hier aan mee te werken? :slight_smile:

Schiet u maar!

Klinkt leuk!
Dat wordt zeker een katern in het AD :slight_smile:
Per post versturen is wél lastig omdat het 's nachts op het postkantoor niet wordt opgewonden…

Leuk plan, versturen gaat alleen lastig worden. Waneer het horloge enigsinds in de buurt opgehaald kan worden wil ik hier best aan mee doen, maar uhhh douchen met een horloge heb ik nog nooit gedaan.

Groeten,

Framl

Ben hier ook wel voor in. Hoor graag hoe e.e.a. logistiek en in de praktijk gaat werken.
groets
rombo

Als het horloge één ruige test niet heeft doorstaan, is het ermee gedaan :smiley:

Een maand lang, iedere dag dezelfde klok om…brrrr, ik doe niet mee :slight_smile:

Wel een ontzettend leuk initiatief, ik ben benieuwd naar de resultaten

Vrijwilliger meld zich aan!

Nu ik er wat langer over na denk, denk ik niet dat het mij zal gaan lukken een maand lang 1 horloge te dragen. Ik wil de betrouwbaarheid van je onderzoek niet in gevaar brengen dus ik denk dat ik me toch weer af meld.

Succes en de groeten,

Frank

Aan de geïnteresseerden:

goed punt over het versturen, ik ging er eigenlijk vanuit dat het er in 1 dag zou kunnen zijn, maar je zit natuurlijk ook met eventuele vakantiedagen en weekenden.

Een idee zou dan kunnen zijn om het bijv. op Maandag te versturen, als de post dan zijn werk doet kan het er Dinsdag uiterlijk Woensdag zijn. Even afgezien of de ontvanger dan thuis is, lijkt dit me misschien wel een idee? De gangreserve weet ik zo niet uit mijn hoofd.

En anders idd zoals Frank aangeeft, kijken wie er nog meer meedoen, en de personen die dicht bij elkaar in de buurt wonen op volgorde zetten die het eventueel aan kunnen brengen bij elkander (is nog gezellig ook :wink: ). Dus bijv. van Noord-Holland; Zuid-Holland; Zeeland; Noord-Brabant; Limburg; Gelderland; Utrecht; Flevoland; Overijssel; Drenthe; Friesland en Groningen. Zo hoeft iemand vanuit Groningen niet helemaal naar Limburg om een klokje af te leveren. Maar dit werkt denk ik alleen als er meerdere mee gaan doen om zo de afstanden in te korten.

ps. het is niet de bedoeling dat er mee wordt gedouched maar dat het horloge in de doucheruimte wordt gelegd. Dus dat het wel de warmte meepikt en daarna wordt gedragen buiten in de kou, hoe het zich zeg maar houd in de wisselende omstandigheden.

Lijkt mij allemaal wat lastig. Of je uiteindelijk ook een objectief beeld krijgt valt ook nog maar te bezien.

leuk idee…(tu)

Een maand lang?? Hetzelfde horloge?? Dat red ik nooit:(

Even een klein vraagje:
Kunnen mensen uit Hoog-België (Antwerpen) ook meedoen?

Een horloge een maand dragen is geen probleem. Zolang het maar geen occasioneel horloge is … Dress, Skeleton of Pro Duiker (Niet vergeten B-uhr).
Zolang het maar gemaakt is voor dagelijks gebruik. Waarom niet?
Een horloge dat daar het beste in werkt, dat is een echt horloge!

Ps Ik wil niemand naar het hart steken, maar het is gewoon mijn opvatting over een horloge. Ik vind het zo idioot om een Submariner te kopen, maar er dan niet eens de afwas mee durven doen …

tjvreeken Schreef:

Een maand lang?? Hetzelfde horloge?? Dat red ik
nooit:(

Mijn beste,

Idem dito.
Sterker nog, ik draag soms wel meerdere horloges per dag.

Jaap-Wim,
Is het niet makkelijker (en gezelliger) om met de belangstellende 2 keer bij elkaar te komen op een centraal punt. De eerste keer om de horloges uit te wisselen en de tweede keer om de horloges weer terug te wisselen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik denk niet dat ik een maand met een en het zelfde horloge kan lopen.Ik vind het wel een leuke test denk dat je er verstelt van zult staan wat zo’n 5je zo al niet kan hebben.Ik heb de mijne bijna elke dag om op het werk en heeft is al in aanraaking geweest met 2k lakken en ik heb hem al diverse keren schoon moeten spoelen met thinner en loopt nog steeds perfect en dat voor 60euro

gr Pieter

Mathias Schreef:

Even een klein vraagje:
Kunnen mensen uit Hoog-België (Antwerpen) ook
meedoen?

Een horloge een maand dragen is geen probleem.
Zolang het maar geen occasioneel horloge is …
Dress, Skeleton of Pro Duiker (Niet vergeten
B-uhr).
Zolang het maar gemaakt is voor dagelijks gebruik.
Waarom niet?
Een horloge dat daar het beste in werkt, dat is
een echt horloge!

Ps Ik wil niemand naar het hart steken, maar het
is gewoon mijn opvatting over een horloge. Ik vind
het zo idioot om een Submariner te kopen, maar er
dan niet eens de afwas mee durven doen …

Ik doe met geen enkel horloge de afwas ! ! ! ( = de vaat voor onze Nederlandse vrienden :wink: )

Sterker nog; ik doe… ( oopsie de vrouw kijkt hier over mijn schouder :smiley: )

Wanneer je je eerste “echte” horloge hebt aangeschaft zal je hier wellicht anders over denken…

Ik wil ze gewoon mooi houden daarom vermijd ik water, stof en dergelijke…

Groet,

Frank

Geuzzz Schreef:

Wanneer je je eerste “echte” horloge hebt
aangeschaft zal je hier wellicht anders over
denken…

Ik wil ze gewoon mooi houden daarom vermijd ik
water, stof en dergelijke…

Groet,

Frank

We raken hier wel erg offtopic, maar klokken zijn gemaakt om gedragen te worden, ook ‘echte klokken’, wat dat ook mag zijn?? Maar dit is slechts mijn mening

Ik draag mij horloges ook zonder er overdreven voorzichtig mee te zijn, maar water en vuil vermijd ik vooral omdat ik er altijd erg van baal als een horloge beschadigd. Daarnaast weet ik nooit of een horloge niet weer in de verkoop gaat.

Verder heb ik helaas nog lang geen sub, maar doe gelukkig ook nooit de afwas.

Verder gewoon weer lekker on-topic.

Groet,

Frank

Het idee voor deze test is op zichzelf heel leuk, maar ik vraag me af wie van deze horlogeliefhebbers één maand lang met dezelfde klok rondloopt. Ik word al zenuwachtig als ik twee dagen achter elkaar dezelfde draag! :smiley:
Verder vrees ik dat het in de praktijk niet zo goed zal gaan werken als je misschien zou verwachten. Sowieso zijn de resultaten van je test nooit betrouwbaar als je 't op deze manier test.