DW in uitverkoop

Met jouw avatar neem ik dat als waarheid aan.

2 likes

Ik had niet het idee dat DW als merk ook maar iemand op HF in de weg zit. Liefhebbershorloges of modehorloges zijn totaal verschillende doelgroepen. Er is een flinke markt voor hoewel, niet flink genoeg blijkt nu dus , alleen hier op HF niet zo.

2 likes

Wiki
Daniel Wellington is a Swedish brand founded in 2011 by [Filip Tysander]. DW uses minimalist designs and social media marketing to sell watches to a younger generation of consumers. Since its inception, Daniel Wellington has sold over 6 million watches; the company has gained this success through its digital strategy in [social networks) Headquartered in central Stockholm in Sweden, the company has different networks.

The watches are made in China) quartz movement made by Miyota, a Japanese company, with the leather styles using Italian leather. Their “Classic” range of watches are named after British toponyms.

In February 2017 Daniel Wellington was named the fastest growing private company in Europe. The company made $230 million in revenue and $111.5 million in profit in 2016. The Swedish company has reported a three year growth of 4.7%

Ik kan zo een aantal investeringsbanken, energiemaatschappijen, lobbygroepen, farmaceuten, techbedrijven bedenken waarvoor ik een feestje zou bouwen als ze failliet zouden gaan.

De notie dat ieder bedrijf bestaansrecht heeft of zelfs ook maar moreel door de beugel kan is ridicuul.

Maar goed, specifiek DW is geen aanstootgevend bedrijf. Jammer dus.

6 likes

Omzet en groei zijn niet allesbepalend. Sterker nog, ongecontroleerde groei kan je heel eenvoudig de kop kosten.

De website met webshop is up and running, ik denk dat de nederlandse tak/invoeder misschien failliet is…?

Wat een onzin…Als DW failliet is dan doneer ik al mijn horloges aan ‘Animal rescue’

True. Maar vind ik wel van een andere orde dan een horloge / modemerk dat je toevalig niet leuk vind.

Agreed. Daarom snap ik het commentaar ook niet als iemand het niet erg vind als er een omvalt.

Hier speekt de Renske Leijten van HF :rofl:

3 likes

Als je deze cijfers leest en je realiseert je dat dit bedrijf in 2020 failliet is gegaan dan denk ik al snel dat er iets goed fout is gegaan in dit bedrijf. Kan bijna niet normaal gesproken, of vergis ik me nu?

TS schrijft dat Daniël Wellington NL BV failliet is. Even aannemende dat dit slechts de Nederlandse distributeur betreft hoeft er helemaal geen sprake van te zijn dat DW zelf failliet is.

1 like

\ 22x1 # Faillissement Daniel Wellington (Netherlands) B.V. « terug

\ 1x15

\ 120x1

Insolventiesnr. F 20 226
Zittingsplaats Amsterdam
Datum uitspraak 23-06-2020 · dien uw vordering in
· volg faillissement
· stuur curator bericht
· details curator

Op 23-06-2020 is Daniel Wellington (Netherlands) B.V. handelend onder de naam Daniel Wellington (Netherlands) B.V. door de rechtbank in staat van faillissement verklaard. Als curator is aangesteld mr. H.F.C. Hoogendoorn. Het insolventienummer van deze zaak is F 20 226. Daniel Wellington (Netherlands) B.V. heeft als activiteit(-en) groothandel in juweliersartikelen en uurwerken. Er waren geen werknemers werkzaam.

1 like

Geen werknemers werkzaam, hoe dan?

Valt in casu situ dus wel mee met al die arme gezinnen… :wink:

Lijkt me gewoon een importeur.

Pakketjes ontvangen en doorsturen/afleveren moet wel te doen zijn zonder personeel.

En zo te zien alleen de Nederlandse groothandel failliet. We zijn dan dus nog steeds niet van DW af :laughing:

3 likes

Of het personeel zit in een andere BV.

2 likes

Allemaal robots.

1 like

Niemand wordt toch gedwongen een DW te dragen. Mijn meiden hebben er 1. Zou het nooit kopen … maar zij zijn er echt blij mee

2 likes

DW is begonnen met letterlijk AliExpress (achtige?) troep door te verkopen en dat is nooit heel veel veranderd. Dus zie geen reden om zo’n bedrijf een hand boven het hoofd te houden. Ik heb respect voor ondernemers, maar niet voor dropship onzin. Ook niet als het goed gemarket is.

2 likes