Doe nou toch eens lezen Kasper. Kerel.
Nederlandse afdeling blijkbaar. Heb niet met DW. Jammer voor de mensen die hun baan kwijt zijn.
Ik verbaasde mij erover dat ze specifiek een Nederlandse tak hebben.
Dus, een merk dat horloges voor 2€ koopt, “DW” op de plaat drukt en dan voor 200€ verkoopt aan mensen die denken dat ze kwaliteit kopen omdat het 200€ kost is om zeep gegaan hier in Nederland? Vind ik niet erg.
Het is natuurlijk een heel slim plannetje, maar zulke winstmarges… En dan het merk laten dragen door wereldberoemde mensen.
Ik zou me persoonlijk nooit goed kunnen voelen met het feit dat je prul als premium verkoopt (al zal t banksaldo van die CEO well goed zitten). Het is in principe gewoon oplichting als je het mij vraagt haha.
U bent communist ?
Jij vertegenwoordigt toch de Nederlandse tak van Invicta?
Bij de grote Zwitserse merken lachen ze zich ook helemaal suf hoor.
Zie je bij die Zwitserse merken ook nooit nee.
Is het waarschijnlijk een topco oid, werknemers en rest van de zooi zal wel in een vennootschap eronder zitten.
Europese
Met mijn avatar moet je alles wat ik zeg als waarheid aannemen.
Mensen, je kunt gewoon even in het insolventieregister kijken, verslagje van 23-7 lezen en je weet alweer wat meer.
Die dingen ga je gewoon nog in grote getalen tegenkomen alleen via een ander kanaal.
Kruidvat
Een brievenbusfirma die gebruik maakt(e) van belastingparadijs Nederland BV.
Niet helemaal waar. Volgens het verslag van curator, waar ik eerder al naar verwees, waren er wel degelijk mensen in dienst. Zes in getal.
Zes bestuurders toevallig?
Mijn ervaring met DW: mijn vrouw en ik waren een keer op bezoek bij vrienden in Brabant, we bleven bij hen eten. Die vrouw van dat stel wist niet dat ik bovengemiddelde interesse in horloges heb. Zij had een nieuw horloge, waarover ze vol enthousiasme begon te vertellen. Dit was echt in de periode dat dat merk net nieuw en hip in NL was: veel mensen kochten zo’n ding, je zag ze overal. Ik ga niet mezelf verloochenen en super enthousiast erover doen, maar ook niet afkraken, dat vind ik ook weer zoiets. Diplomatieke middenweg dus… iets als ‘goh, bijzonder horloge inderdaad’ maar hoe dan ook. Mn vrouw merkt op dat de tijd totaal verkeerd stond, en de datum ook. Kreeg ze als antwoord ‘jaaah, dat boeit me niet zo, het gaat meer om de stijl’
Toen brak mijn klop
En toch…
In een wereld waarin velen een horloge nutteloos vinden omdat de smartphone de tijd ook aangeeft, kan een DW (of net welk eender fashion brand dan ook) misschien wel de liefhebberij aanwakkeren. Downgraden doet niemand graag. Na 2 jaar plakwerk om de pols, kan zomaar de wens naar een beter horloge ontstaan.
De kopers van een DW hadden anders echt geen dure Zwitser of zelfs leuke Japanner om de pols gehangen.
Zelf liep ik ook 5 jaar met een Triwa Nevil rond voordat de wens naar een ander ‘soort’ horloges ontstond.
Het bestaan van dit soort horloges is dus helemaal geen ramp.
Het was een goede ondernemer. Maar de horloges zijn puin