Al is dit een clasp van een 16570 ofzo. Die zijn korter. De clasp van de sub is net zo lang als de nieuwe.
Alleen weet ik niet zeker of-ie net zo breed is. Dit is cruciaal wat betreft de easylink.
Snap sowieso niet waarom dit al niet is uitgeplozen op het forum. Zou zo relax zijn wat betreft de draagcomfort. Heb het mogen ervaren bij de Explorer 1.
Ik heb even de bandreferenties voor je opgezocht. Hij heeft gezeten in een 78790A op een GMT-master II en op een 93250 op een Sub-date. Hij zit nu op de band van de OP39, dus foto’s moet ik je schuldig blijven.
Mijn exemplaar komt oorspronkelijk van een DJ41-band af; dit was destijds de enige mogelijkheid die ik zag om aan een easylink-schakel te komen.
Het paste prima, maar ik heb maar één easylink en de OP39 draag ik vaker, dus vandaar.
Of het mogelijk is om een AD binnen te wandelen weet ik niet. Hangt soms ook af van wie je treft denk ik.
Ik heb een paar keer telefonisch contact gehad met medewerkers van Gassan en iedere keer waren ze erg bereid om mee te denken. In de winkel daarentegen heb ik meer wisselende ervaringen. Daar kreeg ik bijvoorbeeld geen easylink mee zonder een horloge waar dat oorspronkelijk ook op was gemonteerd (af fabriek).
Ook heb ik het idee dat Rolex de controle heeft aangescherpt; twee jaar terug was het makkelijker om oude onderdelen (bezel-inserts bv) mee te krijgen.
Maar als je een adres vindt waar je tegen een redelijke prijs een easylink los kan kopen zou ik het helemaal niet vervelend vinden als je er ook een voor mij kan kopen; dan kan de sub ook weer door het leven met een easylink. Uiteraard staat daar dan een kratje bier of een fles wijn tegenover…
Ik heb geen onderdeelnummer. Ik ben destijds zelf met een DJ41 waar ik de easylink uit had verwijderd naar de winkel gegaan.
Er zijn twee kleine verschillen tussen de easylink van de explorer 1 en de DJ41. De centre link van de DJ41 is gepolijst en het mechanisme is bij de DJ41 iets verder ontwikkeld (duurzamer). Ik heb beiden gehad en het verschil in kwaliteit van de link merk je niet. De maten van beide easy links is identiek, dus dat maakt niet uit.
Ik heb helaas geen explorer meer, maar anders had je die van mij mogen lenen. Let wel; haal van tevoren even de bestaande easy link eraf. Dit om te voorkomen dat ze het ‘oude’ onderdeel inhouden.
De divers extension heb ik zelf niet gemonteerd, dus daar kan ik niets over zeggen, al lijkt het me dat die inderdaad achterwege moet blijven.
Nou, even rondgesnuffeld.
Waar het op neer komt is dat ik iemand bereid moet vinden om de easylink van zijn Explorer te halen zodat ik hier een nieuwe op kan laten zetten bij de juwelier.
Hij moet er op voorhand af, anders nemen ze de wissel in.