ik probeer wel eens wat te kopen op ebay en gebruik ook wel sniper tools. erg handig die plaatsen in de laatste seconden 1 of 2 biedingen. soms heb je mazzel en heb je hem soms gaat het er over. Daarom is het handig om je maximum bod nooit te plaatsen in ronde getallen.
Stel je hebt er maximaaal 80 euro voor over dan doe je 81,23
Gave Seiko…heb er ook zo’n soort en ook op het glas veel krasjes…die van jou lijkt me makkelijker te vervangen dan de mijne of zou dat bij horlogeglas.nl geen probleem zijn🤔
Ik denk toeval… hoewel, je kan natuurlijk ook 2e account hebben om in te zetten als je het bod te laag vindt, en het liever zelf wil houden. Beetje omslachtig en vals natuurlijk, aangezien je ook minimum kan instellen.
Nee maar het punt is juist dat de TS wél gewonnen heeft, en zijn maximumbod moet dokken omdat er toevallig (of juist niet) tot precies 50 cent minder dan zijn max bid geboden werd.
Veel mensen hebben de gewoonte om ronde bedragen te bieden. Als je die net wilt overtroeven maar niet het risico wilt lopen om uiteindelijk teveel te betalen kun je het beste net boven het ronde bedrag dat je in je hoofd hebt bieden, dus zoals gezegd, beter 81,23 dan 80. Dan heb je een grotere kans op winnen voor maar 1.23 extra.
Als ik de TS was, zou ik gewoon genieten dat ik de bieding gewonnen heb. Elke dag gebeuren talloze dingen waarvan de kans dat ze gebeuren heel klein is.
Laat mij maar paranoïde zijn, maar lijkt mij geen toeval. Ebay weet namelijk wel wat jouw maximumbod is, en heeft er belang bij via de provisies.
Dat lijkt een klein financieel belang, maar in dergelijke grote aantallen zoals bij Ebay gaat het gewoon om serieus geld.
Wel nee gekkie, Tuurlijk lijkt het geen toeval maar wie zou dat maximum bod kunnen zien, en dat er bij zwetsen? Ik heb vandaag een horloge gewonnen, voor het minimum wat ik kon bieden terwijl ik een maximum had ingesteld van bijna 30 euro meer.