Ebay, toeval of voorkennis?

Er zijn miljoenen objecten. Denk je nou echt dat ze allerlei algoritmen hebben geschreven om dit te kunnen doen? Dat is in vele landen een misdrijf waar serieuze straffen op staan. Toe nou.

Er worden camera’s ingebouwd in reclameborden om de emoties / reacties van de kijkers vast te leggen en analyseren. Is ook verboden, gebeurt gewoon.

Ik hoop dat ik ernaast zit, maar denk wel dat eBay zulk soort zaken doet ja.

Wat was het hoogste bod voor de laatste bieding van 41,50, zeg 26,00 euro? Op het laatste moment is er iemand die 41,50 biedt maar omdat jouw bod 42,00 is wordt jij de hoogste bieder. De bieder van 41,50 had geen tijd meer om over de 42,00 heen te bieden. Dit gebeurt heel veel (meestal door de sniper tools). Ik zeg dat is het spel en geniet van je horloge:slight_smile:

Edit; een bod is voor een verkoper niet zichtbaar en ik betwijfel of dit wel voor ebay zichtbaar is en dat ze er ook nog iets mee zouden doen.

1 like

Er zijn programaatjes, waarin je de laatste seconden automatisch een maximum bedrag kunt bieden. Die gebruik ik ook vaak Je hebt blijkbaar mazzel gehad :relieved:

1 like

No offence Marijn, maar voor iemand die voor de bank werkt vind ik dit een beetje naief. Als het om (heel veel) geld gaat, sta ik nergens meer van te kijken…

1 like