Vervelend inderdaad, zowel qua prijs horloge als verzendkosten.
Ik zou het financiële stuk slikken en met opgeheven hoofd verder gaan in die zin dat je medelijden moet hebben met dit soort paupers die alleen maar op winstbejag uit zijn. Meestal niet de fijnste mensen, geen leuk leven etc. Dat brengt weer goed gevoel bij jezelf😁
Waarom zo ingewikkeld doen?
Gewoon een mailtje sturen dat je afziet van de koop ivm met onvoldoende vertrouwen in fatsoenlijk verkoopgedrag en het niet vooraf melden van de verzendkosten.
Dit horloge gaat je allang geen plezier meer opleveren.
Gewoon melden bij Ebay en kijken wat de respons is. Het lijkt verdacht, maar zeker weten doe je (denk ik?) niet. En de verkoper melden dat je niet betaald voordat je antwoord van Ebay hebt.
Ebay doet niets. Gewoon gaan rellen en vragen om koop ontbinden als het je niet lekker zit. Als de prijs klopt gewoon afnemen. Ik verkoop op ebay ook vaak zonder reserve maar zorg wel dat hij boven mijn minimum eindigt
Als je biedt op ebay, dan doe je dat doorgaans zelf. Je bepaalt dus ook zelf wat je maximum is, toch? Niemand dwingt je meen ik. Hoe de verkoopprijs dam uiteindelijk tot stand komt is gebaseerd op je eigen bieding en niets anders.
Wat wel een must is is om vooraf een prijs voor verzending van de koper te verkrijgen. Voor dure klokken die met verzekering worden verstuurd kan dat soms behoorlijk oplopen. Dat dus altijd vastleggen onderling.
Ik snap wel degelijk je punt, maar ergens blijft de uitkomst hetzelfde. Je betaald het bedrag wat je er voor over hebt. Helaas nu wel met de wetenschap dat je het object wellicht voor minder had kunnen krijgen.
Heb het ook een paar x gehad, maar kan me er niet druk over maken. In de meeste gevallen had ik uiteindelijk zelfs nog wel meer kunnen/willen betalen.
Namen en rugnummers! Hoe doe je dat en is dat fair?
Het kan niet tegelijk allebei gewaardeerd worden: als je als koper merkt, dat de prijs wordt opgedreven en dat vinden we fout en als verkoper ervoor zorgen dat de uiteindelijke prijs boven je minimum uitkomt en dat vinden we ok.
Als je biedt op een object waar de verzendkosten niet vooraf al vast staan, tja das niet handig. Zou ik nooit doen. En je kan een ticket aanmaken bij Ebay maar die gaan niks voor je doen. Heb zelf teveel gezeik met ze gehad als verkoper. Die voelen zich nergens verantwoordelijk voor. Ben ook met Ebay gestopt als verkoper, waardeloos bedrijf.