Ebay

Geachte Forumleden,

op Ebay worden veel horloges aangeboden uit Hong Kong, Singapore en de Fillipijnen…vaak voor weinig, maar met wat hogere verzendkosten.

Heeft iemand ervaring met het kopen bij deze aanbieders? Natuurlijk moet je kijken naar de aantallen die zij verkocht hebben en hoe hoog de tevredenheid is…Maar dan nog??

Met vriendelijke groet, Landrover110

Is meestal wel goed, maar hun eindcontrole is 0,0 …

Dus soms zit er wel eens een horloge tussen dat niet werkt :frowning:

Dan begint de lijdensweg van het terugzenden en wéér wachten.

Ik heb mijn laaste aanwinst gekocht bij “Duty Free Island”. Vanuit Hong Kong. Is een Nieuwe Citizen, en voor de kwaliteitskontrole was ik niet bang.

Ding is nieuw, loopt goed en heeft gewoon wereldwijde Citizen garantie.

Vintage uit die hoek is vaak niet van goede kwaliteit.

Max Kool Schreef:

Ik heb mijn laaste aanwinst gekocht bij “Duty Free
Island”. Vanuit Hong Kong. .

Wat is Duty Free Island?

Ik dacht idd te bieden op een nieuwe seiko of citizen…bedankt voor jullie reacties…ik heb op ebay een titanium citizen duiker gezien…begint bij 0,99 dollarcent met bieden…wel 25 dollar verzendkosten…ik denk dat ik het gokje maar eens waag…

groet, landrover110

Hou er rekening mee dat de prijs met name de laatste dag (of eigenlijk de laatste paar uur) het sterkst oploopt.

Succes!

Heb verschillende vintage Seiko’s gekocht via Ebay uit Filippijnen en Hong Kong.
Als je bij je biedingen rekening houdt met eventuele tegenvallers en de daarbij gepaarde rompslomp van retour zenden e.d.kan je wel leuke items scoren voor soms erg aantrekkelijke prijzen.
In ieder geval plezier met bieden en goede jacht

Heb zelf nog nooit problemen gehad met aankopen via Ebay waar dan ook ter wereld. Italie en Z. Amerika zou ik alleen niet zo snel aan beginnen.

Hou bij aanschaffingen uit het Verre Oosten wel rekening met 1) inklaringskosten, 2) douanerecht, 3) BTW.
En bedenk dat je pakje (mede door douane-oponthoud) weleens een aantal weken onderweg kan zijn, ook als het met EMS wordt verzonden.
Daarmee kan een leuke aanschaf ineens toch wat minder leuk worden.
Met Italiaanse verkopers trouwens nog nooit problemen gehad.

Als het bij ons via de “gewone” Belgische Post komt - nooit ofte never problemen of bijbetalen.

Komt het via DHL = altijd prijs ! :frowning:

Ik merk al dat ik elke dag bij kan leren…wat opvalt is dat sommige prijzen de nieuwprijzen in Nederland te boven gaan…zeker als er de kosten van btw, inklaring ed. nog bijkomen…

Het is dus zaak om goed op te letten…zijn die kosten ook van toepassing als de horloges uit engeland of duitsland komen? Een europees land dus…??

Groet, Landrover110

ik denk dat ik niet de enige ben die deze waardevolle tips gebruiken kan!! Bedankt!!

Je kunt er natuurlijk wel leuke koopjes scoren :slight_smile:
item 150383815932 bijvoorbeeld.

En nu nog iemand in de VS zoeken om het af te laten leveren :)-D

robbie409 Schreef:

Je kunt er natuurlijk wel leuke koopjes scoren :slight_smile:
item 150383815932 bijvoorbeeld.

En nu nog iemand in de VS zoeken om het af te
laten leveren :)-D

Remschijven?

(tu)(tu)(tu)X(

Big Brake kit voor mijn Volvo B)-

Als je wat geluk hebt, kun je op eBay behoorlijk je slag slaan. Let inderdaad altijd op de hoogte van de verzendkosten, want die kunnen je goedkope aankoop wel eens verzieken. En als je iets koopt buiten de EU, hou dan ook eventuele invoerrechten in de gaten (al kun je soms ook wel door de mazen van het net glippen :D). Als je pakketje via FedEx of DHL wordt afgeleverd, is het altijd prijs! :frowning: (zo is mijn ervaring)

Zet die extra kosten (verzendkosten, invoer) altijd af tegen de prijs die je binnen de EU betaalt, of eventueel bij de juwelier. Gewoon, even vergelijken. Want soms ben je mét invoerrechten en portokosten nog altijd een geluksvogel! :slight_smile:

Ik heb dus een Big Brake Kit voor mijn boodschappenwagen gekocht voor minder dan 660 euro.
19% erbij voor de overheid maakt 785 euro.

Zo’n set kost in NL minimaal 1500 euro.

Landrover110, : voor zover ik weet heb je binnen de europese unie geen extra kosten voor inklaren btw etc. dus Duitsland ,Engeland is geen probleem.Vrij verkeer van goederen dus(tu)

Ik heb begin dit jaar via Ebay een schitterende originele Serengeti sedona zonnebril gekochtB)- , dit zijn echt top brillen zeg maar de rolls roys onder de brillen. Heel prettig dragend. Dit type bij de de brillenboer bij ons om de hoek (linneweever) beste brillenboer van 2009 (is ie door vaklui uitgeroepen) kost 279 euro!!! tada!!incl verzendkosten vanuit engeland 94 euro! kijk dat is lekker eten en voor de rest van het geld koop ik wel een mooi Seiko klokje erbijB)-.Ik brutaal:+ en moest de bril aflaten stellen en ben daar gewoon naar binnen gelopen en gevraagd of dat kon. Tuurlijk heer Rosa geen probleem! goh zegt de verkoper dit is een dure hoor… ik zeg ja dat weet ik.

Hij zegt niet hier gekocht ik zeg nee gewoon via Ebay. Hij vroeg en wat heb je ervoor betaald dan? ik zeg incl verzend kosten 94 eurie’s. Geloof me die man stond bijna te janken:D en donderde bijna achterover, hij betaald inkoop al heel veel meer . Deze lui moeten het via de importeur kopen anders hebben ze geen dealerschap van een bepaald merk.Enne er loopt 10 man personeel daar rond en die eten geen broodjes lucht en leven niet alleen van de liefde:D en dat pand moet ook betaald worden. Je koopt dus 3 brillen via Ebay tov 1 in de winkel. Door goed te kijken en de verzendkosten in de gaten te houden kan je dus heel veel geld besparen.

Dat is nog eens een verhaal!! Ik ga eens goed shoppen op ebay!!

Bedankt!