Hello allemaal. Ten eerste beste wensen aan iedereen! Dit is mijn eerste post hier omdat ik twijfel om een horloge te kopen. Bezit momenteel een sinn 104st en een sinn 6015 en wilde er graag de Ebel 1911 BTR GMT aan toevoegen. Wellicht hebben jullie er ervaringen mee of suggesties voor een mooi alternatief. Qua alternatief vind ik het wel belangrijk dat het een gmt is. De rest redelijk optioneel. Alvast bedankt en ben benieuwd naar de input!
Nooit eerder gezien, maar hij ziet er super goed en uniek uit.
Helemaal mee eens! Ben vaak wat meer van de wat minder bekende merken. Vind deze erg uniek maar toch erg gaaf en “functioneel” voor zover dat de reden is dat we ze met z’n allen verzamelen… haha
Gok dat er weinig van rondzwerven op HF maar you never know.
Zou ik ook niet perse denken. Maar sta ook open voor alternatieven mocht je ze hebben!
Welkom op het forum! Er is een GMT topic, mocht je ideeën op willen doen.
Zelf heb ik een Squale GMT, maar dat is niet met deze bijzondere Ebel te vergelijken.
Ik ben normaal niet vd Ebel, maar vind deze best tof!!
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!
Orologio Signaturis Temporis
Ebel is een mooi en relatief onder gewaardeerd merk. Veel kwaliteit voor het geld. Deze is vrij uniek zie je niet vaak. Gave toevoeging aan jouw collectie!
Klopt. Ik heb ook een 1911 discovery gehad maar helaas verkocht. Was m’n favoriete klok
Hee bedankt. Erg gaaf ook zo’n squale, zie ze steeds vaker voorbij komen. Seiko uurwerk?
Erg bedankt voor het warme welkom
Vind Ebel een sympathiek merk, maar de kroon/pushers in verhouding te groot. Voor mij een deal-breaker.
Nee, deze heeft een sw-200 erin zitten, met slechts +6 sec. pd. Dus behoorlijk binnen specs.
Oke. Wel een beter uurwerk dus. Zou je het naast het uurwerk ook vergelijken met oris?
Jaloers! Ik had de zwarte dial. Was er veel te tevreden over om hem uiteindelijk te verkopen
Ik heb nog nooit een Oris gehad en kan dus niet vergelijken. Maar deze specifieke Squale valt volgens mij niet in hetzelfde segment als de gemiddelde Oris.
Wellicht is het volgende wel leuk leesvoer. Over Squale .
Gefeliciteerd met deze bijzondere chrono als NA. Cool
Hij het’m nog ni, volgens mij…