Ebel only

Goedemiddag

15 likes

Beauty!

1 like

Ahhh, thnx

Deze nu in bezit, ongekend comfortabel horloge.

Omdat ik veel kleding draag die vloekt met de blauwe wijzerplaat ga ik morgen hetzelfde horloge aanschaffen met de zwarte wijzerplaat :smiley:

Geen reden meer om geen Ebel om de pols te hangen.

14 likes

Ik heb exact hetzelfde mooie horloge in mijn bezit!

13 likes

Wie heeft het onderhoud gedaan? Ik zoek ook een goed adres voor de mijne.

1 like

Een recent gepensioneerde horlogemaker in de buurt van Utrecht

2 likes

Weet iemand de referentie van de stalen wave band die op referentie 9134901 hoort?

6 likes

Ik blijf erbij, prachtig merk.

Je mist een pusher of lijkt dat maar zo? Is dit die van marktplaats?

Band kan ik je helaas niet mee helpen. Ik heb de bicolor variant en kan me niet echt herinneren dat ik ergens een nummer op de band heb gezien.

Klopt en klopt. Pusher is besteld. Zodra die er is wordt er service uitgevoerd en nieuw glas geplaatst

1 like

De complete referentie van dit horloge met stalen waveband is : 9134901/ 2532 waarbij de 25 de bandcode is.
9 = staal
134 = caliber 134
901 = afwerking en maatvoering
25 = bandcode
3 = zwarte wp
2 = romeinse cijfers

3 likes

Super compleet antwoord. Dank je!

2 likes

Vandaag de Discovery.
Stond in dubio om hem te verkopen, maar hij gaat volgende week weg voor onderhoud dus hij blijft.

9 likes

Kom net op Instagram deze Ebel tegen en die kwam mij wel heel bekend voor, alleen dan met een ander logo op de wijzerplaat :thinking:

https://www.instagram.com/p/CqqPHPhr4_T/?utm_source=ig_web_copy_link

Blijkbaar mag ik dus ook wat posten in dit topic, een Ebel cal 99. Alleen dan met het logo van Fiat op de wijzerplaat :sunglasses:


Aan boord dus een Ebel 99 kaliber, blijkbaar een variant van een Aurore-Villeret 232:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Ebel_99

Had al wel eens zitten zoeken maar nooit kunnen vinden wat de fabrikant van dit horloge was :blush:

6 likes

Leuke ontdekking. Niet het eerste merk waar je aan had gedacht, lijkt me

2 likes

Nee inderdaad, zeker niet het eerste merk waar ik aan had gedacht. Had wel gezien dat het geen goedkoop stukje kitsch was, maar dan blijven er nog genoeg merken over :blush: :grin:

1 like

Ook beetje om @Gialova2015 hierheen te lokken dit plaatje van mijn Ebel.

8 likes

Hij is prachtig.
Ik heb toch wel een zwak voor Ebel, en zo als gezegd dit is wel een toppertje.

1 like