Ebel only

Dankjewel André.
Met een case diameter van 40+ mm maar met een glas diameter rond de 30 mm oogt ie niet groot.
Dik is het horloge ook niet, dus inderdaad daarmee sierlijk en aantrekkelijk vormgegeven kast.
:ok_hand:

Moet hem eigenlijk in het echt zien :grin:

Latere modellen waren uitbundig groot. Deze kleinere past best bij mijn pols van ca 18 cm omtrek.
@windhund had dat eerder in de gaten dan ik.
En hij is een sympathiek HFlid dus nadat hij mijn enthousiasme vanaf ca 78 cm afstand had waar kunnen nemen was daarmee het goodwill zaadje geplant en kon ik een paar jaar later een plant overnemen

Edit/naschrift: de wijn valt erg goed op zaterdag voor de Paas :pleading_face::face_with_hand_over_mouth::stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

Mooi gesproken @HorlogeHalle

Mooi dat ie op zijn plek is

2 likes

Leuk verhaal, en laat de wijn je smaken.
Ik ga ook zo met de vrouw naar het restaurant en zal dan ook minimaal een flesje openmaken.

1 like

Zijn er eigenlijk horlogemakers in NL die Ebel’s servicen.
Mijn Classic Wave (uit de 90’s) heeft wat verkleuring op de indexen en secondenwijzers, zo laten of ‘mooi’ laten maken?

Je zou Henk Buiter in Zelhem kunnen proberen.
Henk is jarenlang hoofd After Sales Service geweest bij Ebel Nederland.

1 like

Thanks!

1 like

Hoe “erg” is het? Ofwel, foto! :wink:

Foto…

1 like

Da’s volgens mij geen verkleuring maar oxidatie. Wel een gaaf horloge, ik zou 'm van een volledige servicebeurt laten voorzien.

Dat is misschien wel een strak plan! Ik heb hem ooit in de 90’s van m’n ouders gekregen en de krassen en deukjes zou ik zelfs graag laten zitten, maar de schroeven en wijzerplaat zou ik we graag ‘nieuw’ willen hebben.

1 like

Lijkt me een goed plan en deze is het zeker waard!

Wel altijd duidelijk vermelden (op schrift!) wat je wel en niet gedaan wil hebben bij een servicebeurt

Ook met pasen de Ebel. Echt in love met dit model.

11 likes

Blijf het een fraai en uniek design vinden. Voor de liefhebbers of om eens te testen (helaas geen budget/prio voor mij momenteel), een wave met grijze plaat:

https://www.q-watches.com/artikel/ebel-wave-grey-nl

2 likes

Zal inmiddels wel verkocht zijn maar ik kende deze nog niet

1 like

Ik heb hem zojuist een mail gestuurd, met de foto erbij…ben benieuwd.

2 likes

Helemaal in m’n eightiesnopjes met de NA.

10 likes

9 likes

6 likes

Kan altijd en past bij alles!!

Heerlijk horloge dit.
echte beach to boardroom

10 likes

Mooie, is dat die via Q-Watches?

Heb vandaag ook weer eens de Ebel om. Dat werd tijd :grin:

7 likes