Ebel only

Is hij weg mss?

2 likes

Die van mij? No way!

1 like

Wist helemaal niet dat die van jou ook een ruit had !

1 like

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een 18mm Ebel vouwsluiting, ik heb er een te koop. Staat nog niet in het blauw.

Deze rubber band is geschikt gemaakt voor een gesp destijds.

5 likes

Beste Ebel liefhebbers

Mag ik jullie mening vragen omtrent onderstaand horloge? Vanuit de foto’s zie ik weinig geks, behalve dat de end links niet heel fraai aansluiten op de kast. Is zoiets te herstellen? En zien jullie andere “red flags”?

Alvast bedankt!!

3 likes

Let vooral op de wave band. Die slijt nogal. Heel mooi, maar vervangen is niet eenvoudig/goedkoop.

1 like

Mooi horloge en lekkere volle set. De band is afkomstig van een andere Ebel-model. Vandaar dat hij niet helemaal mooi aansluit. Jammer, maar geen dealbreker als daar rekening mee wordt gehouden. De vraag is wel hoe de kwaliteit van die band is, of er veel rek op zit

1 like

Dank voor jullie reactie @tompj en @rorymoer

Ik wil graag extra voorzichtig zijn omdat het horloge van een bekend en twijfelachtig platforn komt [spoiler]Catawiki /spoiler]

Ik had laag geboden, ver onder de minimumprijs. Het horloge werd dus niet gegund. Krijg nu na een paar dagen het bericht dat ik hem voor die prijs alsnog mag kopen.

Prachtig elegant merk dat Ebel, dat vandaag ter dag helaas niet meer de waardering krijgt die het zou moeten verdienen. Die golf banden zijn echt uniek.

Vroeger ook wel wat anders qua uurwerk dan tegenwoordig. Maar nog steeds een herkenbaar eigen gezicht.

1 like

Hier zou ik niet snel aan beginnen gezien de waarde van het horloge en het gegeven dat de ook aanwezige leren band dan niet meer goed past.

1 like

De vraag is vooral, waarom stemt de verkoper daar nu alsnog mee in? En op catawiki heb je geen enkele garantie op het uurwerk. Calculeer dus een (dure) service in.

Je bent het horloge aan het verkloten als je aan de gaten in de kast gaan boren en dan neemt de waarde van het horloge af natuurlijk.
En de stalen band “past”, maar nog steeds niet mooi.
Er bestaat ook een originele metalen band en die past gewoon zonder aanpassingen.

Verkoper wil blijkbaar heel graag van het horloge af als ie het alsnog eens is met jouw bod ver onder de minimum prijs.

Ik zou deze nooit kopen, en wachten tot er een mooi en goed exemplaar voorbij komt. ( die zijn er echt nog wel, ook met een metalen band)

1 like

Wacht ff ik mis iets in het verhaal volgens mij haha. Hoezo is er in het horloge geboord?

Degene waar ik op reageerde ( zie mijn post, Enrico Tutti ) heeft blijkbaar z’n post verwijderd.
Hij adviseerde om de gaten in de kast middels uitboren aan te passen aan de stalen band, daar reageerde ik op.
Beetje sneu dat hij dan z’n post verwijdert.

3 likes

Ah helder :+1:

Dank voor jullie adviezen. Hoe is het trouwens te verklaren dat deze band er origineel niet bijhoort? Dat de endlinks niet helemaal goed aansluiten zie ik vaker terugkomen. Is er iets af te leiden uit de bandcode? Er lijkt 889 te staan.

Heb hier de nodige info gevonden:
Bron

Lijkt erop dat de “notch” uitsparing in de kast bedoeld is om het nieuwe type band goed aan te laten sluiten.

Afijn ook bij verzamelaars die redelijk diep in het Ebel wereldje zitten zie je een dergelijke afwijking bij de aansluiting op de kast; zie het linker horloge.

De set op CW is dus niet origineel zo geleverd, dat is wel duidelijk.
Verdikke maar hij is zo mooi :face_with_peeking_eye: :upside_down_face:

2 likes

CW ? Bedoel je Classic Wave ?
Dat klopt sowieso niet…

En nieuwere type band ? Waarom niet een model proberen te krijgen met originele band ?

Cw = Catawiki

De waveband hoort volgens het artikel bij een kast zonder uitsparing. Het getoonde horloge op Catawiki heeft de uitsparing wel, wat dus betekent dat dit horloge oorspronkelijk met de nieuwer type band is geleverd (met de rondere schakels).

Dus de band ( type 25 ) hoort niet bij de kast want daar hoort de 1911 band ( type 60 en later 65 ) bij.
Waarom niet op zoek naar een horloge waarbij de band bij de kast hoort en dus wel goed aansluit ?
Dit horloge is zowel met type 25 band als met type 60/65 band geproduceerd.