Ebel only

Nah, om de varianten “en/of” compleet te maken kan ik dan officieel sinds vandaag ook niet achterblijven. Spoiler alert:

:point_down:

11 likes

Mijn eerste Ebel, en ook tegelijkertijd mijn eerste two-tone horloge sinds decennia. Lekker dressy met die gouden accenten. :smiley:

Verder sluit ik me helemaal aan bij @HorlogeHalle.

Wat een kwaliteit en ook afwerking. En, voor wat het waard is, met een quartzuurwerk wat Ebel ook voor Cartier maakt.

En eens,

En ook helemaal eens, @Yorick, wat draagt die band prettig.

17 likes

Het wordt mooi hier met al die Ebel horloges, dus hier mijn bijdrage, oude foto trouwens.

11 likes

Heel gaaf! Dat type wilde ik vroeger altijd hebben. Ik ben bang dat ik deze nu te groot vind voor mijn pols. :unamused:
Heb je een wrist shot?

1 like

Gefeliciteerd met de fraaie aanwinst Jaco :ok_hand:

2 likes

Ziet er tof uit, veel plezier ermee

1 like

Bedankt.
Ik zal vanavond even een foto maken van de Ebel aan de pols.
Vind het zelf wel meevallen want heb een Black Bay 41 mm en die draagt opties groter.

1 like

Mooi zeg! Die band is iconisch, comfortabel en chique. Ik vind deze kast zonder schroeven ook wel lekker clean

2 likes

Een sierraad om de pols deze :kissing_heart:

2 likes

Ook mooi! Maar ook heel groot vermoed ik.
Hoeveel mm doorsnede is deze dan?

Edit: zie dat ie 41 mm zou moeten zijn.
Istievanmijook, voor het optische aspect zou je eens hlasgrootte moeten meten.
Dat is toch ook heel bepalend.
Deze tip kreeg ik van Hans T, alias @HansT de sympathieke horlogeminnaar van mensen en muziek. :+1:
Bij mij meet de Ebel dan 30 mm !!! Dertig dus.
En lug to lug ongeveer 42 mm
Beide kleine maten, beide heel bepalend voor hoe groot hij lijkt op de pols

En hoppa, een foto op m’n ca 18 cm pols

11 likes

Tsjonge jonge, ik kon niet anders dan terugkomen op m’n eerste observaties achter de schermen via de Whatsapp.
Wat in eerste instantie een ‘gemakkelijk’ ontwerp leek, bleek een zeer geraffineerd ontwerp te zijn van Ebel.
Tuurlijk werd ik na mijn uitspraak overladen met detailfoto’s, videootjes, en stills.
And I stand corrected!

Gefeliciteerd met deze beschaafde knaller.

Geraffineerd en beschaafd, niet protserig, naar gedistingeerd.
Dat zijn denk ik de juiste woorden voor deze Ebeltelg

3 likes

Hier de foto op een polsmaat van 18 cm.
Vind het zelf een beetje vertekenend, want hoewel het een flinke jonge is vind ik hem wel fijn dragen.
En ik raak niet uitgekeken op d’r Dial, zo mooi.

11 likes

Heel mooi!

1 like

Ik ben er met de camera nog even opgedoken.

“The wave” komt in het hele ontwerp terug.

En vooral aan de kroonzijde is het prachtig hoe de onderkant van de wave onder de kroon doorloopt.

Mogelijk nadeel? De kroon moet met een nagel aan de bovenkant voor gebruik worden uitgetrokken en niet, zoals veelal gebruikelijk met twee nagels omdat de onderkant van de kroon in de kast valt.

Ja best wel. :smiley:

En wat ik ook opvallend en, uiteraard, erg mooi gedaan vindt, is dat de binnenkant van de kast geen gebrushed staal is, maar van hetzelfde zijdeachtige zilver als de wijzerplaat. Ik heb dat bij geen enkel ander horloge nog zo gezien en op foto’s is het effect op het geheel niet echt te pakken.

En nog eentje frontaal

Al met al, heel erg aangenaam verrast en onder de indruk van de kwaliteit.

Zoals @tompj in zijn NA topic van de inmiddels weer vertrokken Ebel aangaf, vrij vertaald: gezien de kwaliteit en afwerking zou ik een paar duizend euro meer voor een horloge als dit ook geloofd hebben.

14 likes

10 likes

Quad erat demonstrandum

1 like

Quod :stuck_out_tongue:

2 likes

Vooral de 1911 chrono’s in staal met kaliber 134, oftewel El Primero 400,

zijn belachelijk goedkoop, voor onder de 2k kun je een mooi exemplaar scoren

3 likes

Bravo @Brava :dizzy_face:

Hahaha , i stand corrected.

Ik heb dit weekend een deal gemaakt met iemand die (de helft van ) z’n electrostaten verkoopt aan mij.
Zondag ga ik de ouwe beestjes halen.
Dus ik ben momenteel werkelijk helemaal op Quad gefocust.

Heerlijk ontdekken of de electrostatische weergevers het nonplusultra zijn.

Dit is een van de twee (geen verwarming)

Boek schijnt moeilijk aan te komen zijn, heb ik heel lang, zelfs folders van de 63 en latere modellen.

Dus alles is Quad deze week :hushed:

6 likes

Exact de reden dat ik er een in bicolor heb gekocht. Past bij het design en de tijdsgeest van het model.
Erg veel kwaliteit en draagbaarheid voor het geld.

De stalen modellen hebben overigens ook een witgouden bezel en witgouden kroon :slightly_smiling_face:
Betere chrono voor het geld bestaat niet. Punt.

3 likes