Ik ben zelf de andere kant opgegaan, 18k volgoud
Ik realiseerde me/ontdekte na aankoop ook pas dat de bezel en kroon van mijn nieuwe Wave ook 18k geelgoud was, in eerste instantie dacht ik dat het PVD was.
Deden en doen ze goed bij Ebel.
Het smaakt naar meer.
De Zenith Mango is onvindbaar in goede staat
Deze Ebel E134 inhouse is ook wel bijzonder
Voor Euro 2500 iets bijzonders
Tempted …
2012
*Ulysse Nardin](https://www.europastar.com/brand-index/1004083182-ulysse-nardin.html) takes another swift step towards independence with the acquisition of the Ebel in-house chronograph movement. A revered and reliable movement, it has been considered one of the finest on the market for 17 years – a true success story. Interestingly, the Ebel Chronograph story began in parallel with one of Ulysse Nardin’s most notable breakthroughs: the Perpetual Calendar.
Retecooool.
Ik hoop nog meer Ebelmodellen te zien die apart en gedurfd zijn
WOW
Baahhhmmmmm
Een chronograaf met eeuwigdurende kalender in platina
En een highbeat uurwerk, als ik me niet vergis en goed gezocht heb.
Als je een 28.800 uurwerk een sneltikker noemt, en sommigen doen dat, dan ja. Maar volgens mij is de eeuwige kalender-module niet gecombineerd met cal 134, de El Primero maar met de cal 137, de Lémania en later Ebel en Ulysse-Nardin chronograaf
Ah, ja inderdaad, ik zie het ook bij verder inlezen.
Weer wat geleerd.
Ik dacht dat de Ebel QP ( cal 136 ) op basis was van Chrono cal 134.
Ebel had in de tijd dat cal 136 op de markt kwam de Lemania cal 137 nog niet.
Ik dacht uit mijn hoofd dat het zo was en had er een hele snelle google aan gewaagd. Als dit niet zo is… mea culpa
Ik vind dit echt een prachtig horloge, heb Ebel altijd al een mooi en eigenwijs merk gevonden. Zit eraan te denken om zelf zoiets aan te schaffen, alleen ze hebben deze uitvoering niet in automaat variant volgens mij…
Geld is op