Ebel only

Mooi hoor. En prima maatje. Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Mooie aanwinst! :+1:t2:

1 like

Nice :ok_hand:

1 like

Mooi! :+1:t3:

1 like

19 likes

Prachtige combi!!

1 like

Dank je wel :blush:

1 like

10 likes

Vraagje, weet iemand of er een originele rubber band is voor de Ebel Discovery (41mm, quartz)? Mag ook aftermarket maar ik kan me niet voorstellen dat daar een markt voor is :sweat_smile:

Ik kan online alleen voor de 43mm modellen iets vinden en ook dat is heel summier.

Deze?

6 likes

Deze, geen idee of het dezelfde kast is?

2 likes

Volgens mij niet. Ik denk dat je rubber wel kunt vergeten.

1 like

Gewone rechte aftermarket kan altijd maar een mooie aansluitende was wel zo fraai geweest. Vind ik sowieso wel jammer bij Ebel, de banden. Stel je zou deze:

met een quickchange systeem maken (ala Cartier Santos) en er dan rubber en leer bij kunnen kopen, dan was dit toch een hele serieuze kandidaat. Al het andere eruit en deze erin bij mij.

6 likes

Zit jouw band niet aan de kast geschroefd dan?

Nee, gewoon regulier

1 like

Aha. Misschien dat een generieke rubber met curve dan gaat passen maar dat zal wel zoeken en uitproberen worden

1 like

Word nog steeds betoverd door deze…Jeroen, hoe staat het met die andere dan? Al een bezel gevonden die juist klikt en draait?
Lekkere klok hoor deze blauwe

:grin::+1:

1 like

Ebel metalen banden is echt geweldig, zeker bij deze.
Ook met die groene dial is echt gaaf om te zien, wat een prachtige stuk~

1 like

Daar twijfel ik niet aan, die wave lijkt me geweldig, maar met het schroefsysteem kun je helaas weinig kanten op. Je mist daarbij een snelverstel. Dan is een quick change systeem voor verschillende banden misschien wel een mooie oplossing en kun je misschien wel gaan concurreren met andere designtoppera.

Lastig verhaal, deze blauwe is 100% maar de binnenring van de witte is kapot en na flink zoeken en navragen niet los te verkrijgen, ook niet via officiële service van Ebel zelf.

Ik heb dus nu een versie met een originele band en sluiting, kast in redelijk tot goede staat, werkend uurwerk etc.

Van de verkoper heb ik dispensatie gehad dus als ik onderdelen los verkoop val ik me er financieel zeker geen buil aan.

Ik weet alleen nog niet wat ik ga doen. Als de plastic ring 3d na te maken is dan ben ik gered bijvoorbeeld.

1 like