Klopt, die Lume pips zijn vervaagd. Het is inderdaad grappig om te zien hoe ze steeds kleine aanpassingen deden binnen een referentie
Mocht iemand nog een Ebel Sport Classic chrono zoeken met de juiste band dan staat hier een nette te koop voor een hele redelijke prijs.
Mooie bijkomstigheid: het is een hele vroege (en gezien de details lijkt hij kloppend)
- octogonale kroon
- non lume plaat en hands
- fat subdial rings
- 4 cijferig serienummer
Ps. Geen belang natuurlijk
En de band met insteek sluiting ( die ik echt geweldig vind !! , natuurlijk is een vouwsluiting praktischer maar ik vind deze echt gaaf ! )
Ja die gordel sluiting is wel leuk, met name omdat het zo’n apart type sluiting is. De concealed clasp vind ik persoonlijk wel mooier om te zien.
Als ik de binnenzijde van de gordel sluiting bekijk denk ik dat de ook wat minder verfijnd is om te dragen. Afijn, dat ik een aanname op basis van deze foto’s.
Wow, mooi exemplaar en een nette prijs. Zou bijna een tweede kopen… ![]()
Denk wel dat de band behoorlijk rek heeft gezien de afstand tussen de band en de endlinks. Die is duidelijk groter dan normaal. Ook staat er weinig over service of de prestaties van het uurwerk.
Maargoed mocht je hem voor €2.000 kunnen krijgen dan is het nooit verkeerd
Heb vroegah een Sport classic (Rectangular) met deze sluiting gehad en deze droeg erg comfortabel voor zover ik me herinner.
Dus wie doet een bod?
Zie graag nog zo’n pracht ding op HF ![]()
Ik ga er zeker nog een kopen maar wil ‘m graag vooraf op de pols zien.
Heb deze zelf gehad in staal en later ook de gouden uitvoering. ( met lederen band )
Maar wil nu een Sport Classic Chrono ipv een 1911 Chrono.
Yep, de onderste …… ![]()
Schitterend horloge !
Referentie 8137241
Poeh die bovenste, geen idee of rosegoud mij staat, maar wat een beauty.
Heel scherp. Ben benieuwd wat dit is en wat de oorzaak is
Zou iemand mijn el primero kunnen dateren?
Ik heb geen T naast swiss made en het is een glanzende wijzerplaat…
Hier vind je eveneens een overzicht van de klassieke Ebel Chronograph: