Ruim een week om de pols. Al behoorlijk wat haren op de pols kwijt, en uitdaging met warm/koud uitzetten van de pols. Maar wel heel erg in mijn nopjes. Nu op zoek naar een originele band met passende endlinks en bij voorkeur de wave variant. Denk niet dat er losse endlinks te vinden zijn. Komende week naar Ebel juwelier om dit te toetsen. Tips welkom!!!
Ben bang dat er geen juwelier zal zijn die deze band nog kan leveren.
Ebel Nederland heeft ze zelf ook niet meer.
Slechte ervaring mee
De band is één geheel, heeft geen separate end links. Dus je moet de hele band vervangen.
Thnx Rory
How zeg, op catawiki is pas een verkocht voor 10K zonder reserve. Wel een geel gouden, achteraf een beetje spijt van ![]()
Wat voor slechte ervaringen? Heb paar keer verkeerde besteld gewoon terug gestuurd en geld terug gehad. En heeft geholpen met de two tone versie
Deze meneer opereert op meerdere platformen en gebruikt meerdere bedrijfsnamen en handelt niet altijd even integer. Voor meer info stuur maar een PB want dat mag ik hier volgens mij niet neerzetten.
Zelfs inclusief veilingkosten zit je dan aan de goudprijs. Maar 18k CHF + 27% gaat richting de 25k euro, dat lijkt me wel te veel.
Head only is 70g. Dus ik vermoed ongeveer 40g 18k goud en dan het gewicht van de band nog. De vouwsluiting is 13g.
Dus op leder met vouwsluiting is een 5700 euro enkel goudwaarde, zonder verlies van smeltgoud.
Prachtig en jaloers op de wave band ![]()
![]()
![]()
Blijft top, hier ook nog altijd een trouwe polsgenoot
Gaaf, mooie Modulor!
Voor de mensen die hier achter het net hebben gevist. Je krijgt er een perpetual calendar bij voor zo’n 4k minder
https://www.chrono24.nl/ebel/1911-perpetual-chronograph--id45310039.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR
Serieus lekker ![]()
Met een certificaat van een Modulor… en dat is het niet ![]()
Modulor is caliber 137 en dit is caliber 136. ( ik dacht op basis van El Primero )
Klopt. De box set is later toegevoegd waarschijnlijk. Originele papieren zitten er ook niet bij





