Ebel only

Ruim een week om de pols. Al behoorlijk wat haren op de pols kwijt, en uitdaging met warm/koud uitzetten van de pols. Maar wel heel erg in mijn nopjes. Nu op zoek naar een originele band met passende endlinks en bij voorkeur de wave variant. Denk niet dat er losse endlinks te vinden zijn. Komende week naar Ebel juwelier om dit te toetsen. Tips welkom!!!

13 likes

Ben bang dat er geen juwelier zal zijn die deze band nog kan leveren.
Ebel Nederland heeft ze zelf ook niet meer.

1 like

Slechte ervaring mee

De band is één geheel, heeft geen separate end links. Dus je moet de hele band vervangen.

Voor wie dacht een koopje te scoren. 2 dagen voor het eind van de veiling:

5 likes

Thnx Rory

19 likes

How zeg, op catawiki is pas een verkocht voor 10K zonder reserve. Wel een geel gouden, achteraf een beetje spijt van :slight_smile:

1 like

Wat voor slechte ervaringen? Heb paar keer verkeerde besteld gewoon terug gestuurd en geld terug gehad. En heeft geholpen met de two tone versie

Deze meneer opereert op meerdere platformen en gebruikt meerdere bedrijfsnamen en handelt niet altijd even integer. Voor meer info stuur maar een PB want dat mag ik hier volgens mij niet neerzetten.

2 likes

Zelfs inclusief veilingkosten zit je dan aan de goudprijs. Maar 18k CHF + 27% gaat richting de 25k euro, dat lijkt me wel te veel.

Head only is 70g. Dus ik vermoed ongeveer 40g 18k goud en dan het gewicht van de band nog. De vouwsluiting is 13g.

Dus op leder met vouwsluiting is een 5700 euro enkel goudwaarde, zonder verlies van smeltgoud.

1 like

Prachtig en jaloers op de wave band :innocent::innocent::innocent:

1 like

Blijft top, hier ook nog altijd een trouwe polsgenoot

1 like



19 likes

Gaaf, mooie Modulor!

1 like

Voor de mensen die hier achter het net hebben gevist. Je krijgt er een perpetual calendar bij voor zo’n 4k minder

https://www.chrono24.nl/ebel/1911-perpetual-chronograph--id45310039.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

1 like

Serieus lekker :heart_eyes:

Met een certificaat van een Modulor… en dat is het niet :joy:

Modulor is caliber 137 en dit is caliber 136. ( ik dacht op basis van El Primero )

Klopt. De box set is later toegevoegd waarschijnlijk. Originele papieren zitten er ook niet bij