Moet je wel kijken of die op jouw kast past. Op de vroege serienummers past alleen de wave-band. De latere kasten hebben een uitsparing voor de end link van de 1911-band, zodat beide banden op de kast passen.
Foto van de uitsparing
3 van de 4 hebben de insteeksluiting en dat vind ik echt gaaf, zijn de oude banden van de eerste series.
Natuurlijk is een vouwsluiting makkelijker/ safer/ comfortabeler maar ik zou er altijd een kopen met de insteeksluiting. ( en dat gaat ook nog gebeuren )
Ik heb wel vraagtekens bij die service. Er staat bij dat er roest verwijderd is en dergelijke. Heeft kennelijk ooit water gezien dan? Tevens lijken de wijzers niet origineel want het is een vroeg exemplaar en die hadden volgens mij geen lume? @ronp klopt dat?
Heb je een punt, maar dan lijkt het een samengesteld exemplaar want band is van latere versie.
Maar eerlijk, hoe groot is de kans dat je een 100% origineel exemplaar gaat vinden waarbij alles 100% klopt ?
Dat klopt idd.
Er staat overigens ook bij dat er een Zenith 40.0 uurwerk in zit wat ook duidt op een vroeger exemplaar (itt. een Ebel 134 uurwerk wat in basis natuurlijk ook Zenith is maar wel een andere signering heeft)
Dus samen met de oude band die er nog bij lijkt te zitten, kan dit best een origineel exemplaar zijn.
Alleen de wijzers lijken me dan vernieuwd ivm de lume
Ebel 134 is de naam die Ebel gaf aan alle generaties El Primero. De vroegere zijn inderdaad vanuit Zenith nog aangeduid met 400 of 40.0 op het uurwerk en de latere met 3019phc
Niet alleen om te zien. Is ook wel gemakkelijker in gebruik. Vind de steeksluiting cool en zit ook wel stevig vast, maar niet echt makkelijk met één hand dicht te maken (en meer handen heb je niet over als je hem om je pols probeert te gespen ).
Geen idee maar wanneer je hem een tijdje onder fel licht zet kun je zien of de lume nog actief is. Tritium van 30 jaar is over het algemeen wel uitgewerkt dus zodra je geen/nauwelijks actieve lume meer hebt, zal het tritium zijn.