en de verkeerde endlinks. Dus niet passend en niet origineel, Ebel heeft deze band nooit zo geleverd. B+P kloppen ook niet.
Het horloge zelf lijkt overigens wel in een nette, originele staat…
Is de band voor de reguliere sport classic, niet voor de chrono
Mooi, een hele moderne, en toch echt Ebel!
Heren, even wat advies gevraagd.
Ik zit al een tijdje te loeren naar zo’n mooie bi-color retro chrono zoals hier zo vaak langskomt op de wave band. De exemplaren op chrono24 vind ik niet mooi genoeg of te duur. Die van @BG1 hier op het forum lijkt een mooi exemplaar, maar op de verkeerde band. Is zo’n wave band los goed te vinden? En ook geschikt voor de kast van het exemplaar van BG?
Ja, maar
Nee ![]()
Iedereen die dit horloge bezit zonder die wave band is op zoek naar die band. Daarom komt er zelden tot nooit een te koop. Als ik mijn wave-band nu los zou verkopen (wat ik uiteraard niet doe), zou ik er minimaal 1200 euro voor vragen. Dat is ook de premium die je op chrono24 ziet voor exemplaren met wave band ten opzichte van de 1911-band.
En besef dat die wave band nice is maar kwalitatief niet al te best en in tegenstelling tot de band op de minne niet heel duurzaam.
Thanks voor het meedenken. Zoiets als dit zou dus geen optie zijn?
Maar ik kan die band op jouw exemplaar echt niet hebben, haha. Die wave band maakt hem voor mij. Dus zou dan een mix and match setje moeten worden, wat prima is, maar wil dan wel weten of ik mezelf niet in de voet schiet met zo’n project.
Wellicht dan beter om te wachten op een ‘compleet’ exemplaar. Niemand hier een goede liggen? ![]()
Dit kan wel, maar gaat niet perfect aansluiten. De chronograaf is vanzelfsprekend dikker dan time only. De band dus ook. Deze band gaat dieper tussen de lugs liggen. Het past en werkt, maar niet zoals origineel
Mwa. Ik heb er geen klagen over. Het is een flinterdunne band, dus uiteraard minder stevig en duurzaam dan de 1911-band, maar dat is inherent.
Ik heb beide banden bij mijn horloge en de ervaring van het dragen is totaal verschillend. De looks, het gewicht, het soort horloge (sportief VS dressy). Met de 1911-band is het een Daytona en Breitling chronomat Rivaal. Met de wave-band is het iets unieks dat ik niet goed met een ander horloge kan vergelijken.
Ik zou graag nog een model met zwarte plaat hebben op de 1911-band. Dat is een heerlijk sportieve optie. Met de witte plaat met geprinte numerals vind ik de wave-band beter passen.
Ik volg hier volledig in. Mij zwart gouden heeft opgelegd cijfers en is glanzend gelakt. Komt weinig voor heb ik de indruk.
Inderdaad mooi, maar de oudere wave banden zijn behoorlijk onderhevig aan slijtage zoals @BG1 ook al zei.
Wat een briljante combi zo. Op dat model past alleen een specifieke leren band van Ebel?