Die “experts” zijn nooit zeker volgens mij. Oplichtersbende.
Porselein wordt wel degelijk voor platen gebruikt.
Sterker, ik heb de productie van een batch voor GO bij Meissen met eigen ogen gezien.
Ik begrijp dat je hem al in huis hebt?
Lees dan mijn beschrijving en test of dat verhaal klopt, met die “slot” functie van de 2e pusher.
Misschien moet je die pusher op zij bewegen ipv indrukken? Zodat hij een vergrendeling is voor de monopusher?
Wanneer dat werkt zou het mechanisme correct kunnen zijn.
Als ik je foto’s goed bekijk lijkt het ook zo te zijn. Kan het zijn dat je een sleep spoortje ziet richting de kroon? Maar ja, je moet het zelf maar proberen.
Wellicht ten overvloede,
niet op “slot” proberen te zetten bij lopende chronograaf.
Bedankt voor je nuttige informatie!
Het klopt, de onderste pusher kun je niet indrukken, maar moet je omhoog duwen, en dan locked hij hem.
Is dit dan eenzelfde uurwerk wat erin zit als de link die je stuurde?
Ik zou de foto’s van die website en die van jou, in de dezelfde richting gedraaid, naast elkaar leggen en vergelijken. Let op alle details! Lijkt me hoopvol tot nu toe.
Het lijkt mij vrijwel identiek, alleen de plaats waar het serienummer zit wijkt iets af
Dit is er volgens mij 1 met hetzelfde uurwerk en kast, met ook weer ‘staybrite’ aan de binnenzijde vd deksel.
De wijzerplaat is wel anders.
Zo veel mogelijk foto’s en informatie verzamelen zou ik zeggen. Het detail van dat slotje is vrij uniek zou ik zeggen. Ik leerde dat gisteren ook net pas. Heel leuk detail!
Dat pleit voor correct zou ik zeggen.
Ik ben op dat spoor gezet door @Marbleu trouwens, ere die ere toekomt.
(Ik dacht voor die tijd ook dat dit een knutsel horloge was m.b.t. het uurwerk. Net zo als @LVA)
Wijzerplaten zijn soms een mijnenveld, zeker bij vintage.
Geen idee of die correct is.
En de waarde waag ik mij al helemaal niet aan.
Maar een interessant horloge, dat zeker.
Ho, tof. En dat plus email wat de kans op vervalsen erg verkleint…
Nja, wat @Omega_73 zegt:
Absoluut.
Iedereen heel erg bedankt voor zijn leerzame bijdrages!
Heel leuk om met zijn allen erachter te komen welk horloge het gaat.
De input van Marbleu was de sleutel tot de oplossing.
Het enige wat me nog een beetje dwars zit is het woordje ’ La’ wat ontbreekt🤔
dat dus.
Als ik op Chrono24 zoek op ‘Eberhard monopusher’ krijg ik meerdere horloges te zien met alleen “CHAUD-DE-FONDS” op de wijzerplaat, zonder “LA”. Kan best zijn dat 'La" wel vaker weggelaten werd. Ik zou het horloge niet te snel als niet-origineel wegzetten om deze reden. Dat bewijst het monopusher verhaal. Er is best veel kennis op ons forum, maar soms blijkt die toch onvoldoende om zekerheid te krijgen.
Dit lijkt me ook eenzelfde model of iets vroeger met, iig zelfde caliber en kastmodel, ook zonder “La”
op de plaat.
Staat helaas maar 1 foto op deze site.
Eberhard - START-STOP-RESET: 88 Epic Sta… Lot 39 May 2016 | Phillips
Die van mij heeft net als deze dat de laatste 3 cijfers vh nummer op de binnenzijde vd deksel overeenkomen met de 3 cijfers op de “lug”’
Deze heeft zie ik nu een hoger kast en uurwerk nummer.
Is deze dan per definitie later geproduceerd?
Dat is niet meteen een rode vlag, die werd voor zover ik me kan herinneren wel vaker weggelaten. De naam is al lang genoeg zonder het lidwoordje en de plaats is beperkt. De gewoonte om een heel hoofdstuk van A La Recherche Du Temps Perdu op de wijzerplaat te printen is maar later bij Rolex ontstaan.
La en le zijn bepalende lidwoorden in het frans? Ergens gelezen dat dit bij streeknamen in ieder geval moet. En La Chaud de fonds is ook een streek? Maar aangezien het ook wel weggelaten wordt, zou ik daar ook niet meteen op aanslaan.

La en le zijn bepalende lidwoorden in het frans? Ergens gelezen dat dit bij streeknamen in ieder geval moet. En La Chaud de fonds is ook een streek?
Het is zowel een streek als een stadje, en het stadje heeft de “la” niet.