Beste liefhebbers,
Na mijn vorige unboxing van de Echo/neutra in juni 2021 Echo/Neutra Cortina 1956 | 3H Black heb ik het horloge ongelooflijk veel gedragen en ik ben nog steeds onder de indruk van de kwaliteit! Vooral het feit dat er maar geen krassen op willen komen terwijl Panerai, IWC, Breitling etc in mum van tijd onder de krassen zit met zeilen en andere sporten. Rolex en Omega houden het wat dat betreft een stuk beter.
Ik wilde al een tijd een chronograph aanschaffen van Echo/Neutra maar kon maar moeilijk kiezen. De bronzen variant vond ik erg mooi, maar mijn Magrette Regattare Bronze draag ik eigenlijk ook nooit meer.
En toen kwam er dit jaar een special edition uit die niet alleen in het zwart maar ook in het ‘peach’ verkrijgbaar was… zeker niet iedereen z’n smaak, maar ach voor de zomer? Weer is wat anders dacht ik en dus snel contact opgenomen met Tom van @Chronofactum en hem besteld. Ik ben er erg blij mee en ik denk meer mensen, want de 100 beschikbare horloges in deze variant zijn uitverkocht.
De gegevens:
LIMITED EDITION FOR THE “COPPA D’ORO DELLE DOLOMITI”
NUMBERED xxx/100
→ DIAMETER: 40mm
→ THICKNESS: 14.1mm
→ LUG2LUG: 46mm
→ CROWN: Push/pull type
→ CRYSTAL: Ultra-domed Sapphire glass
→ MOVEMENT: Sellita SW510M BH b hand-wound elaboré
→ BEZEL: Sapphire fixed bezel with Tachymeter
→ STRAPS: 1 X Italian natural tumbled leather + 1 X Mesh
Zie hieronder de foto’s en oordeel zelf, ik ben benieuwd naar jullie mening:
(excuus voor het gebrek aan een goede camera)