Echt horloge gezocht

De zoon(16 jaar is hij) van mijn collega en vriend wil een horloge kopen. Er komt een soort van feest/bal aan waarbij hij een pak gaat dragen en daarbij wil hij een dress watch kopen. Nu werd mij voorzichtig verteld dat hij overweegt een replica rolex te kopen. Ik heb al gezegd dat ik erop ga staan als ik het onder ogen krijg :wink:
Maar de vraag alhier is:
Welke suggesties hebben jullie voor:
een origineel fabricaat (geen replica dus)
automaat
goede prijs/kwaliteit…
heren horloge
100 a 150 euro (dacht ik)

Ben benieuwd !

Groetjes Michiel

Even bij Rob op de site kijken natuurlijk. Betere deal voor rond de 100-150 EU kun je nauwelijks maken…

Groet
Mark

Helemaal mee eens, geef die jongen een Seiko.
Als dresswatch kan je zelfs een mooi 5je dragen.
Een military of aviator kan ook nog wel.
Wel kans dat hij het virus oploopt.

Ik kreeg op ongeveer dezelfde leeftijd mijn eerst Seiko. Nu, jaren later (ik laat in het midden hoeveel…) heb ik 'm nog steeds; ik draag 'm ieder jaar op mijn verjaardag. Noem het sentimenteel, maar als ik 'm om heb geeft me dat iedere keer goede herinneringen aan vroeger.

Koop een mooie Seiko bij Rob en grote kans dat hij jaaaaren later nog met zijn Seiko rondloopt.

Menno

Zeitflugel diver van bensontrade?

Zoals eerder genoemde Seiko. Daar zal ie later ook nog veel plezier aan hebben. Voor design zou je naar Fossil en Parnis kunnen kijken. Of natuurlijk een Swatch. Met een beetje net model, kun je altijd me gezien worden.

Even een tip, ik weet niet wat de dagelijkse kledingstijl van die jongen is, maar om nou meteen een dresswatch te kopen, terwijl ie normaal met ‘kapotte’ spijkerbroeken rondloopt…

Zie TS, feest/bal, pak, dresswatch…

Waarom geen mooie vintage Tissot dresswatch. Overigens vind ik een Seiko 5 geen dresswatch

Als een Sub [r…a] een optie was, dan zonder twijfel de Seiko 5 Fathoms.
Stoer, tijdloos en strak genoeg voor bij jasje/dasje.

Bij Rob ?

cmkooi Schreef:

Bij Rob ?

www.monsterwatches.nl

Dit is mijn “dresswatch”

In het echt nog mooier, vooral die bruine gloed met het gepolijste huis, heel mooi.

Alpha :smiley:

RC Schreef:

Die heeft best leuke dresswatches hoor, maar QC schijnt de laatste tijd nogal is te falen :frowning:

Voorbeeldje uit eigen voorraad:

Zelf wil ik deze nog steeds een keer aanschaffen:

of in deze variant:

Groeten,

Martin

Tom Koerts Schreef:

Waarom geen mooie vintage Tissot dresswatch.

Waarschijnlijk omdat ie buiten het budget valt?

Overigens vind ik een Seiko 5 geen dresswatch

Ik vind deze best onder een pak kunnen:

Han R Schreef:

Als een Sub een optie was, dan zonder twijfel de
Seiko 5 Fathoms.
Stoer, tijdloos en strak genoeg voor bij
jasje/dasje.

Als ie daar van houdt, dan vind ik dat zeker een leuke optie. Persoonlijk zou ik (ook al vinden sommigen het niet kunnen) dan andere duikes als een skx007, skx023 of skx031 ook overwegen.

Ik ben rond de leeftijd van de jongen (ik ben 17 jaar) en heb dan ook een paar adviespunten :

• Zo te lezen is het een gala, waar men een smoking dient te dragen. De dresscode van black tie is dat je geen horloge hoort te dragen. Zelfs geen 34mm vintage dresswatch of een zakhorloge. Gezelligheid kent geen tijd.

• Ik weet niet hoe het er op de school van de zoon van je collega aan toe gaat maar ik kan je vertellen dat mijn ervaring is dat horloges en schoolfeesten niet goed samen gaan. Gegarandeerd krassen, als je het erg bont maakt wel meer. Een bovengenoemd seiko 5-je kan het feestgeweld allemaal wel aan maar beschadigingen aan een splintenieuw horloge zijn natuurlijk zeer vervelend.

Om bovenstaande redenen zou ik dus allereerst geen horloge dragen bij een gala/schoolfeest.

Daarnaast denk ik dat het zonde is om een horloge voor een gelegenheid te kopen. Tenzij de jongen in kwestie al meerdere horloges heeft, lijkt het me eerder verstandig een mooi alledaags horloge te kopen dan een ‘dresswatch’ die hij eigenlijk te chique vindt om te dragen.

MartinB Schreef:

RC Schreef:

Die heeft best leuke dresswatches hoor, maar QC
schijnt de laatste tijd nogal is te falen :frowning:

Voorbeeldje uit eigen voorraad:
http://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/Alpha_pp_brwnl_3.jpg

Zelf wil ik deze nog steeds een keer aanschaffen:
http://www.usseagull.com/UploadFiles/2010112243045
680.jpg

of in deze variant:
http://www.revolttime.com/images/sg001photo5.jpg

Groeten,

Martin

Een jonge knul loopt hier mee voor… (inderdaad (:D)

hcptdg Schreef:

Een jonge knul loopt hier mee voor…
(inderdaad (:D)

Ze vroegen toch om een dresshorloge? Zelf draag ik vanaf een jaar of 16 al van dat soort horloges, en ben pas later uitstapjes gaan maken naar de forsere types.

Maar goed da’s al weer ruim 20 jaar geleden. De tijden veranderen vast :slight_smile:

Een chique horloge valt prima te dragen als tiener hoor, het hangt weliswaar een beetje van je kledingstijl af en je insteek in het leven. Mij persoonlijk maakt het niks uit wat mensen van mijn horloges denken, een complimentje wordt natuurlijk wel gewaardeerd. Als je er ‘bij’ wilt horen, kan je inderdaad beter een oozoo of iets in die richting kiezen.