GéJé Schreef:
QUARTZ?!?! :S
Jij zegt het… ik dacht het… 
GéJé Schreef:
Ja, in mijn optiek heeft een ECHT horloge nog een mechanisch uurwerk.
En als ik iemand daarmee beledigd heb, spijt me dat … niet 
Ja, in mijn optiek heeft een ECHT horloge nog een
mechanisch uurwerk.
En als ik iemand daarmee beledigd heb, spijt me
dat … niet
Ik ben niet beledigd, maar ik deel je mening ook niet. Quartz is een geweldige techniek die imho vaak onderschat wordt. Ik heb zowel mechanische als quartz horloges en kan van allebei genieten. Ik vind het ook allebei “echte” horloges.
Dat kan ik alleen maar beamen. Ik ben nog altijd ontdekkende in de horlogewereld, maar ik vind dat in de wat betere quartz-horloges veel meer innovativiteit zit dan in mechanische horloges. Aan beide beleef ik veel plezier om verschillende redenen.
Ach, ik heb zelf ook een paar quartz-horloges, hoor, en ook één electro-mechanische.
Zo’n purist ben ik niet…
Maar provoceren vind ik wel heel leuk 
Desalniettemin heb ik toch meer met mechanische horloges dan met de electronische.
Ik vind een mechanisch horloge “echter”.
De zonder twijfel knappe techniek achter een kwarts-horloge spreekt me gewoon niet zo aan.
't Is net zoiets als brood van de warme bakker en fabrieks-brood.
Op alletwee kun je leven, maar écht brood is toch een iets andere beleving 
Maar provoceren vind ik wel heel leuk
Pas maar op, de bal kan dan hard terugkomen hier. (
Maar misschien is die geweldig innovatieve techniek niet aan jou besteed.
Groeten en een fijne dag nog.
Ik zou de Seiko 5 Automaat SNX111K (zilverkleurige wijzerplaat) nemen en er een zwarte lederen ban op zetten. Prijs: rond de 80 euro. Voor mij de mooiste Seiko 5 maar dat is natuurlijk smaakgebonden.
Groet,
Jeroen
Voor het genoemde budget zou ik ook voor een Tissot of Certina gaan of anders een zgan 2ehandse,zijn er veel te krijgen, bv op de beurs in Houten maar ook op ebay,mp natuurlijk.
Weet niet meer of ik het ergens in dit topic gemeld heb maar hij heeft recent een aanschaf gedaan. Het is de Maurice Lacroix pontos diver geworden…

Feliciteer hem met z’n goede smaak…
Daar zou ik ook wel mee gestraft willen worden! 
Weet niet meer of ik het ergens in dit topic
gemeld heb maar hij heeft recent een aanschaf
gedaan. Het is de Maurice Lacroix pontos diver
geworden…
http://www.yourwatch.nl/images/gross/1282641585_2.
jpg
°°°°°°°°°°°°°°°
mooie klok, maar kost m.i. toch iets meer als de in de openingspost genoemd bedrag van 100 - 150 euri…
Groet
Herman
klopt en zoals later in dit topic beschreven staat is het budget veranderd.
Niet slecht hé !
Mooie keuze geworden vind ik zelf.
heel wat verstandigere keuze dan een replica rolex mijns inziens! Gefeliciteert!
Niet slecht hé !
Mooie keuze geworden vind ik zelf.
Absoluut prachtig horloge dat ie makkelijk voor de nette gelegenheden kan dragen. Vind em kwa uitstraling passen in 't staatje van de Submariner en Seadweller. Elegant en sportief.