Idd, het is net als smaak zeer persoonlijk. Ik vond het ook er moeilijk toen ik mijn eerste horloge kocht, maar heb op een gegeven moment toch maar gewoon de knoop doorgehakt.
Persoonlijk ben ik het er mee eens dat een klok eigenlijk automaat of handwinder moet zijn ( hij komt tot leven als je hem liefde geeft). Los van dat snort een automaat zo mooi als je hem aan je oor legt net als de wijzer die bij een goede automaat keurig strak doorloopt.
Dat is alweer een stuk breder. Voor dat budget zou ik wel kijken naar een leuke Zwitsers klokje. Alleen als Martijn een horlogeliefhebber is, dan pas zou ik handopwinder overwegen. Anders een automaat, wel zo gemakkelijk.
De merken Tissot en Hamilton komen dan zo in me op voor de casual nette modellen. Steinhart en Bernhardt voor de wat sportievere.
Ik laat zeker weten wat het wordt !
Valt niet mee advies te geven aangezien je in
zoiets als dit je eigen mening en smaak niet kunt
weg laten aangezien het juist enkel dat is wat je
bij een horloge beweegt. Hoe denken jullie daar
trouwens over: In mijn ogen is een echt horloge
een automaat of handopwinder, maar nooit een
quarts…
Groetjes Michiel
Zou een Kiber 6010/1026 RBE Big Mech of Kiber 6040/1030 B Big Pilot automatic chronograph iets voor hem zijn?
Is nog Nederlands ook…
Feit dat ze nederlands zijn is op zich wel leuk. Heb ze echter net bekeken en vind er zelf niet veel aan. Zien er wat goedkoop uit mbt afwerking en band.
Bij mij is er in ieder geval geen klik.
Als afstudeerkado zou ik niet voor een tweedehands gaan.
Voor mezelf wel, om kado te geven, dat doe je niet (mijn mening).
Voor een “echt” horloge, manifaktuur, Seiko, zeer betrouwbaar, mooi afgewerkt, zeer oge value for money factor.