Echt of nep

Goedendag

Mijn vraag is of dit horloge origineel is of nep gaat om een rado horloge

Hi Tatjana,

Welkom op het forum.
Ik heb geen idee. Maar ik zou mijn geld zetten op een “Turkish Original”.

Hopelijk verdwijn je na deze post niet direct weer van het forum, al acht ik die kans groot :slight_smile:

Doei Tatjana, fijne dag

10 likes

Aan een juwelier vragen of testen met een stukje glas? Als een krasbeweging met het glas geen effect heeft is het een echte! :sunglasses:

4 likes

Lijkt me inderdaad nep, geen swiss made aanduiding op de wijzerplaat

hahaha turkish original nou mag hopen van niet :S ik ga zo langs de juwelier en hopen dat ze me niet voor gek uit maken dat ik binnen kom lopen en alleen kom vragen zonder te kopen :slight_smile:

2 likes

Lijkt mij nep. Waarom?

  1. Als je het referentienummer op de achterkant terugzoekt op Google vind je een chrono model terug die er op veel punten anders uit ziet;
  2. Ik zie krassen/beschadigingen op het keramiek terwijl dit juist krasbestendig is.
  3. Kan de steentjes nergens thuisbrengen…

Je zou zelf kunnen proberen of je het keramiek kunt bekrassen inderdaad, als dit makkelijk lukt dan is het geen keramiek en dus nep. Anders kan een juwelier, bij voorkeur een Rado dealer uitsluitsel geven.

Succes!

1 like

Nep.
Ik heb ook een ceramica en de volgende fouten zie ik dus,
Foute wijzers.
Diamantjes tussen de schakels hebben ze volgens mij nooit gemaakt.
De afdekplaat aan de achterkant moet van titanium zijn en niet van ceramiek zoals ik op de foto’s zie volgens mij.
swiss made op de wijzerplaat hoeft niet want dat staat ook niet op de mijne en die is gegarandeerd echt.

groetjes Lenno

Ja staat alleen swiss op de achter kant

Hou het ook op namaak. Naast wat eerder gezegd is, het woord Jubilé staat er scheef op (ook als je corrigeert voor het feit dat horloge onder een hoek gefotografeerd is).

Heb zelf foto’s van gemaakt vandaar . Ik ga zaterdag naar juwelier en die zal het zeggen ik zal jullie op de hoogte houden

1 like

Zou ik niet doen, hier een link:
http://www.steedshogertsb.nl/belgium-online-rado-sintra-horloge-authentieke-keramiek-met-zwarte-wijzerplaat-rado-horloge-dames-kopenoutlet-collectie-p-3066.html

2 likes

Ik zou naar een horlogemaker gaan en niet naar een juwelier.

Ik zou nergens naar toe gaan :wink:

6 likes

Hoe zo dat dan

Bedankt voor de link, niet eerder de Speedmaster zo goedkoop gevonden! Zo komt die grail ineens heel dichtbij…

2 likes

Ze noemen de horloge 100% authentiek & in zekere zin zijn ze dat ook. Geen enkele gelijkenis met bestaande modellen :wink:.

2 likes

Hallo Tatjana,

Van harte welkom hier. Het is goede gewoonte om eerst jezelf even voor te stellen, dat wordt op prijs gesteld. Vertel eens, wat heb je met horloges? Heb je alleen deze of meer?

Ben benieuwd :+1:t2:

1 like

Om je een afgang te besparen?

1 like

Heb der nog een

16 likes