Ziet er goed uit. Wel raar verhaal van dat helium ventiel. Patina wijzers en dial ÉN lumepip mooi egaal. Zelfs tm de van rood naar oranje verkleurde secondewijzer toe. En die lumepip is vaak moeilijk voor fakers (het metalen ringetje er omheen en de diepte van de pip).
Achterdeksel is een beetje vage foto, maar ik zie niets geks. Band ziet er goed uit.
De ‘puntjes’ van de schoepjesbezel staan uitgelijnd met de getallen op de inlay. Ik geloof hier wel in. Denk wel dat het een echte is.
Fakers maken meestal fullsize na.
Waarde vind ik moeilijk, ben ik minder in thuis. Ik schat zonder BP iets van 1000 euro? Met 1100? De écht gewilde exemplaren zijn 41mm. Deze 36mm loopt niet zo hard. Dat plus die HEV plus die datumuitlijning zou ik zeggen 850-900?
Ohja, datum lijkt niet helemaal lekker in het venster te verschijnen… dat is een van de makkelijkste rode vlaggen (indocator voor fake) maar mijn gevoel zegt toch, op basis van voorgaande, dat het klopt (de foto kan bijv onder bepaalde hoek genomen zijn of de eigenaar heeft een beetje zitten klooien met die datumverstelling). Toch zou dit voor mij een punt zijn om niet op afstand te kopen. Zou het even willen testen, of ie mooi flipt op 24:00 en uitlijnt midden in kader.
Beste is even uurwerkje bekijken. Zo gepiept.
Foto van de clasp zou ook fijn zijn. Vroege graveringen zijn ook echt overduidelijk nep.
Die n00b exemplaren zijn spot-on, maar die gaan echt niet zo’n 36mm oud ding namaken.
Dus, al met al, goed gevoel over authenticiteit, maar wegens dat datumraam toch even checken of echt uurwerk in zit en of het goed functioneert.
Ps. Waarom ga je niet voor fullsize 41mm? Als je echt een kleine pols hebt, go for 36, maar die valt echt klein uit. Dus als je een beetje pols hebt: 41mm. Er staat volgens mij op HF hier een oud gepatineerd exemplaar te koop. Een van de eersten. Voor iets van 1250 oid dacht ik