Echt of toch de kat in de zak

Hallo mede liefhebbers,

Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben BeeJee en een horloge liefhebber, absoluut geen echte kenner. Afgelopen november heb ik mezelf een cadeau gedaan en een Tissot Chrono XL aangeschaft. Na enig speurwerk kwam ik uit op horlogewinkel.com waar de klok veruit het goedkoopste was€313 totaal met de nodige korting. Het duurde enige tijd voor het horloge geleverd werd (3 januari) toen ik de klok wilde registreren bij Tissot op de site kreeg ik de melding dat ik de klok niet kon registreren, er zijn 2 manieren om te registreren en beide opties gaven aan dat het niet mogelijk was te registreren. Na contact met de afzender geeft die aan dat ze het horloge teruggestuurd willen hebben zodat zij het kunnen registreren?!
Hebben jullie ervaringen met horlogewinkel.com?
Tissot zelf reageert niet op mijn mail en een erkende dealer voelde zich ook gepasseerd, enerzijds begrijpelijk anderzijds elk tientje is er één. Het horloge zelf in deze kleuren is niet meer bij Tissot verkrijgbaar helaas. Ik sta een beetje in tweestrijd, terugsturen of niet?

Ik durf geen antwoord te geven want de regels. Tja, die regels …

:arrow_down:

Je kunt beter even op trustpilot, google etc. kijken naar ervaringen over webshops en winkeltjes. Op HF mogen we het alleen over elkaar hebben. :wink:

PS Don’t shoot the messenger.

2 likes

Gut-feeling, eerste blik - nep. Do your homework.

2 likes

Kan me toch niet voorstellen dat een toko fakes gaat lopen verkopen. Ze hebben zelfs een fysieke locatie.

Wat ik denk is dat ze via een grijze route die tissot hebben gesourced… t een retourtje is geweest etc en dat Tissot dan denkt :fu:

6 likes

Tissot heeft blijkbaar een checker die aangeeft of zij de winkel vertrouwen.

2 likes

Je neemt dat wel heel letterlijk :joy:. Je mag best wat zeggen over een webwinkel, je mag er alleen geen recensie over schrijven.

horlogewinkel.com heeft een 4,1 op Trustpilot, verkopen heel veel horloges, lijkt me dat dat wel betrouwbaar is.

5 likes

Het is iig geen Tissot dealer volgens die link van @jenneke

1 like

Wellicht kun je nog enkele fotos plaatsen. Ook van de achterzijde.

Zie nog geen red flags en de winkel lijkt me prima. Echter verkopen ze vooral modemerken waar ik (en volgens mij met mij vele andere hier op het forum ) ver weg van willen blijven haha.

De Tissot zullen ze dan ook wel via een rest partij opgekocht hebben. Wat geen probleem hoeft te zijn natuurlijk

1 like

Klopt.

Niet helemaal. Als ik bijv. zeg dat ik het een waardeloze tent vind krijgt Jur een boze brief. Dat is waar het over gaat hè, maar dat wist je al wel. Is nl. al zo vaak besproken … :sunglasses:
.

1 like

Ik begrijp het, is niet zozeer de vraag om de webwinkel, meer de vraag of het een fake zou kunnen zijn :+1:

2 likes

Ja dat was ook mijn gedachte, heb in ieder geval 2 jaar garantie bij de webshop✌️

Dat was voor mij ook doorslaggevend om daar te kopen :+1:

1 like

Misschien is het horloge al eens geregistreerd?

1 like

Ja daar kwam ik ook achter, maar wel nadat ik had gekocht, niet :face_with_monocle: slim​:flushed:

1 like

Als ik puur zoek op Tissot Chrono XL dan zie ik eigenlijk alleen maar gladde subdials. Maar misschien zijn er meerdere uitvoeringen.

2 likes

De webshop wil het klokje terug en het gaan uitzoeken, ze willen dan iig het geld terugstorten, ben alleen bang dat ik deze kleur wit / bruin niet meer kan bestellen :thinking:

1 like

Voor een paar tientjes meer gewoon nog op voorraad in Duitsland, kijk maar even op Chrono.

2 likes

Dat is in ieder geval goed opgelost. Toch fijn dat ze hier hun verantwoording in nemen.

1 like

De ‘original’ Klok, deze is zeker echt:

3 likes

Die erkende dealer pipo vind zichzelf wat met zijn tissot dealership, nou ik snap dat je het via de grijze markt heb gedaan

1 like