Nee joh, gewoon echt dit ding. Alleen vaag dat ie niet geregistreerd kan worden. Zal wel een retour zijn die weer in de voorraad is opgenomen.
@BeeJee Als het je stoort dan lekker terugsturen. Kan zijn dat je gedoe krijgt met garantie ook mocht dat nodig zijn. Maar als het je niet stoort geen probleem lijkt me. De verkoper is toch je eerste aanspreekpunt voor garantie en die moet het dan voor je regelen. En zo te horen staan ze daar voor open.
Ja is een beetje dubbel gevoel eigenlijk, registratie doet natuurlijk niks af aan het genot van een mooie Zwitserse klok om je pols en de webshop geeft sws 2 jaar garantie. De arrogantie van Tissot staat me nu ook wel tegen eigenlijk, door gewoon niet te reageren op mijn vraag of ze aan de hand van het WS nummer kunnen aangeven of het een originele klok betreft. Maar goed, ben mede door jou antwoord ook wel weer een beetje gerust gesteld.
@ts welkom op het HORLOGE forum waarbij het een goed gebruik is om over horloges te spreken niet over klok, klokkies wat in de volksmond nog wel eens gebeurt.
Er werd al een subtiele hint gegeven, maar die werd niet opgepikt
Mooi horloge heeft u, ik deel het vermoeden dat hij echt is echter een retour zal zijn die wellicht al eerder geregistreerd is geweest.
Lekker houden en genieten van uw nieuwe aanwinst.
Ik zie het probleem niet. Je hebt garantie via de webwinkel met een hoge trust score, je vindt het horloge mooi, het horloge is in perfecte staat en de prijs is ook nog eens wat je zou willen. Sterker nog je hebt net zo lang gezocht tot je de laagste prijs had. Ik zou er gewoon lekker van genieten en me niet zo druk maken over e.a. registratie die niet lukt.
Dat zou ook mijn advies zijn. Zou er niet teveel waarde aan hechten met het wel of niet registreren.
Snap Tissot wel. Die hebben een verantwoordelijkheid richting de AD’s en willen niet stimuleren dat de grijze import dezelfde voordelen biedt tegen een lagere prijs.
Dat is wel een beetje wat je koopt natuurlijk qua service. Tissot heeft horloges van paar 100 tot paar 1000 euro. De service die je daarbij krijgt is echter wel altijd het service niveau dat past bij de 100 euro en niet de 1000 euro.
Heb zelf overigens ook een tissot en ben er heel blij mee maar dat is wel wat men zich moet realiseren. Zelfde met electronica beter bij koeleblauw kopen en iets meer betalen maar als er dan wat is word je ook goed geholpen
Das wel erg kort door de bocht en wat mij betreft onzin. De prijs van een horloge hoeft werkelijk niets te maken te hebben met de aftersales organisatie/afhandeling is mijn ervaring.
Over after seals gesproken, onlangs een tissot ter reparatie aangeboden bij tissot, een pusch pin verloren, horloges ouder dan 15 jaar repareren ze niet valt onder vintage kreeg wel een waardebon van 100 euro voor een nieuwe te kopen.
Wel eens per mail een vraag aan Patek gesteld? Kun je ook weken wachten op een antwoord hoor. Ik vermoed dat het meer te maken heeft met het feit dat horlogefabrikanten over het algemeen met een AD en/of importeur netwerk werken en de service gebruikelijk via dat netwerk verloopt. Om die reden hebben ze een vrij beperkte klantenservice afdeling.
Ja geloof ik meteen maar die ad of importeur van die merken zal vaak toch net iets betere service bieden. Zelfde als je zonder bonnetje net gekocht item terug brengt naar de h&m of wat duurdere speciaal zaak. H&m doet niks zonder bonnetje speciaal zaak zal je altijd wel willen helpen.
Hoe duur is het horloge dan via de normale kanalen?
Als jij hem voor 313 hebt en hij kost normaal 400, nou, dan heb je toch een mooie deal? Wat boeit dat registreren nou joh… je hebt ook bij internetaankopen gewoon je wettelijke garantie. Dus waarom zou je je druk maken om registreren? Dat ie echt is, daarvan snap ik dat je dat graag wilt weten. Maar daar twijfelt niemand aan volgens mij.