Beste vrienden…
ik wil er jullie even op wijzen dat echte ALIGATOR of CROCODILE lederen bandjes niet meer gemaakt worden of mogen niet meer in de handel. Ze mogen zelfs het land niet meer binnen. Het gaat hier wel over "ECHTE CROCO"
Alle horloge banden zijn geprint…ja je leest het duidelijk…GEPRINT.
Aligator-look - uitzicht aligator of crocodile.
Het is meestal kalfsleder dat een print kreeg.
Wat men soms ook beweerd!!!
Ik kan jullie hier op het forum het verschil niet aantonen tss echte croco en print. Daarvoor moet je een stuk echte crocoleder zien en voelen. Het zijn echte schubben.
Opgepast bij import kan de douane uw uurwerk met bandje in beslag nemen.
Hetzelfde met buffelleder…de laatste buffel is gestorven in de opera “AIDA” van Verdi.
Ik heb zelfs een JLC en ik moest ten spijt vaststellen dat het om geen echte aligator gaat. Ondanks de hoge aankoopprijs.
Het gaat hier ook terug om een staaltje verkoop en winst. Maar ik weet 200% zeker dat je geen echte aligator krijgt. Ik ga hier geen groene of dier vriendelijkforumlid uithangen maar uit beroeps ervaring weet ik dat.
Velen onder jullie hebben geen idee hoe men leder kan verwerken. Het is heel intressant (als je de kans krijgt) om een lederverwerkings fabriek te bezoeken.
Je zal aardig verschieten wat er zoal mogelijk is.
Geen enkele bekende firma zal het nog op zich nemen om dergelijke lederwaren te verwerken.
De nieuwe zullen vast heel mooi zijn maar niet echt. Soms vind je nog oude bandjes in aligator maar die zijn zeer zeldzaam geworden en dan ook vaak versleten en niet de gepaste maat. En ze mogen officieel niet meer verkocht worden.
Hartelijke groeten uit Gent,
Walter
Inderdaad ik heb laats op een event met een persoon die de CvdK horloges assembleert gepraat en deze wist mij te vertellen dat de bandjes van écht aligator-leer waren wat toch vrij zeldzaam was zelf bij top-segment horloges. Het lijkt mij sterk dat de beste man stond te liegen!
Bij een echte kroko- / alligator- / caaymanband zit een officiele CITES-verklaring en dit is een soort van invoerdocument speciaal voor items gemaakt van b.v. beschermde dieren.
Echte Kroko is gewoon echte kroko, en deze baby-krokodillen worden gefokt in speciale farms.
De hoge prijs van een krokoband wordt mede bepaald omdat elke krokoband apart ingevoerd moet worden met een CITES-verklaring erbij, en dit document is kostbaar.
JlC gebruikt wel degelijk echte kroko-/alligator banden.
Kan zijn dat ze een goedkopere uitvoering hebben wat een krokoprint heeft.
Ik wist dat er hier reacties zouden op komen en het zeker is geen onzin. Met of zonder certifaat of goedkopere versies…het is geen echte aligator.
Ik kan er niet echt een jaartal opzetten maar de laatste 5jaar wordt er geen meer gebruikt.
Ik herhaal het nog even:
er zijn wel oudere modellen op de markt die er messchien nog ééntje dragen maar nieuw???..absoluut zeker.
Wat ze u ook wijsmaken.
Je mag altijd een foto posten hé.
Ik gebruik zelf een loepe om de poriën na te kijken. In mijn vorig leven zat ik in die branche.
Velen zullen zich genomen voelen maar het is zo.
Ik ben deze topic begonnen voor het feit van die aanbetaling voor een aligatorbandje van om en bij de € 200.
Ik geloof je ook niet want het klopt niet wat je stelt.
Daarbij als jij dus hierbij beweert dat alle “exclusieve” merken (je geeft als voorbeeld JlC) dus liegen, dan zou ik dit eerst maar eens onderbouwen met bewijs / feiten.
Zouden “poriën” niet b.v. dichtslippen bij het kleuren van de banden.
Banden worden namelijk gekleurd…want…je hebt ook blauwe krokobanden…maar blauwe kroko’s bestaan niet… (ja, opblaasbare…)
Bij een echte kroko- / alligator- / caaymanband
zit een officiele CITES-verklaring en dit is een
soort van invoerdocument speciaal voor items
gemaakt van b.v. beschermde dieren.
Ik hoor het jullie graag zeggen: “gecontroleerde babycrocodile kweek-farms”
In vorige topics zei ik al eens dat de waarheid niet altijd aan de orde is. Maar dat is overal…ook in België…het grootste politieke apeland van europa.
Oei ja, maar dat moet hier wel over uurwerken gaan, sorry
Ik hoor het jullie graag zeggen: “gecontroleerde
babycrocodile kweek-farms”
In vorige topics zei ik al eens dat de waarheid
niet altijd aan de orde is. Maar dat is
overal…ook in België…het grootste politieke
apeland van europa.
Oei ja, maar dat moet hier wel over uurwerken
gaan, sorry
Nogmaals, ik vind het een stevige bewering, dus kom met bewijs.
Niet een stelling neerleggen met als enige onderbouwing : “ik bekijk het met een loupe”…
Banden worden bewerkt, geverfd, gecoat met één of ander goedje,…dus dichte “poriën” kan ik me wel voorstellen.
Nogmaals , het is totale onzin, overtuig ons maar van ons ongelijk !
En niet iets beweren en vervolgens niet 1 argument meer hebben.
Jij wilde dit topic starten dus…
Moet zeggen dat ik eigenlijk erg weinig weet van bandjes, maar kan het me niet voorstellen.
Zeker niet als je bijvoorbeeld kijkt op de site van ABP! Moet je voor de grap eens zelf een bandje samen stellen dan kun je uit de meest uiteenlopende soorten leer kiezen!
Enfin, ik ben het wel eens met Ropa!
Kom op Carteblanchepw, jij start een topic met een stelling en het af doen met: "Iedereen doet met deze informatie wat hij wilt… " vind ik erg makkelijk.
Kortom ben benieuwd naar je onderbouwing, tests etc. Als alle fabrikanten beweren dat het echt Croco of wat dan ook is. Is het logisch dat wij verwachten dat je met iets meer info komt dan, dat jij hebt gekeken door een Loupje.
Vind het wel weer een leuk topic, want heb weer iets waar ik in me wil verdiepen!
Ik blijf bij mijn standpunt…
Ik zal beroepshalve zoiets niet schrijven zonder echt op de hoogte te zijn. Wees gerust!
Ik ben blij dat jullie mij niet geloven.
Ik zal beroepshalve zoiets niet schrijven zonder
echt op de hoogte te zijn. Wees gerust!
Maar waarom kom je dan niet met bewijzen ??
Moet dan toch geen probleem zijn ?
Ik werk al 20 jaar in de horlogebranche, en ik beweer met 100% zekerheid dat de kroko en/of alligator banden bij merken als JlC echt kroko of alligator zijn.
edit : en als jij alleen een stelling neerwerpt zonder ook maar enige onderbouwing dan ben je voor mij een grote clown.
Ik zal beroepshalve zoiets niet schrijven zonder
echt op de hoogte te zijn. Wees gerust!
Ik heb nog niet gezegd of ik je geloof of niet, we vragen nu enkel om iets meer onderbouwing. Wij leven in de wereld waar we van alle fabrikanten enkel nog gehoord hebben dat het allemaal “echte” bandjes zijn!
Neem aan dat je dat best kan voorstellen. Er zijn namelijk genoeg broodjes van apen op het internet te vinden.
Dus kom op met die onderbouwing! Ik ga me iig er eens in verdiepen want mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt. Het zou, in mijn ogen, wel erg stom zijn om iemand die ik niet ken klakkeloos te geloven, omdat hij “beroepshalve” door een loupje heeft gekeken.
Wat voor een beroep?
Is info enkel omdat jij door een loup hebt gekeken?
Hoe komt het dat fabrikanten ons mogen voorliegen?
Hoe kunnen ze het dan zo perfect krijgen?
Waaraan kunnen wij het herkennen?
Zijn hier weleens onderzoeken aan gewijt?
Waar staat te lezen dat dergelijke huiden idd niet verkocht mogen worden; bij natuurlijke dood ed.?
etc, etc.
Ik heb iig al een mailtje gestuurd naar enkelen contactpersonen binnen horlogeland van twee bekende merken. Tegelijk Cites maar eens gemaild. Verder heb ik ook al wat leesvoer gevonden!
Zie iig op Cites.org meerdere documenten staan dat er wel degelijk afspraken zijn m.b.t. export van huiden. Je kunt deze makkelijk vinden door te zoeken op de site dan krijg je uitgebreide info in PDF formaat.
Daarnaast heb ik een mailtje gestuurd naar: http://www.exoticleather.biz/ Zij werken met diverse “farms”. Enfin, ben benieuwd wat voor info ik nog terug ga krijgen.
Kom op Carteblanchepw, jij hebt je er aleens in verdiept dus wellicht kun je mee helpen om een beetje leven in jouw topic te blazen!