Echte Cartier? Of neppert?

Ok. Ik weet het niet meer. Ik heb een lotje gekocht met daartussen een 'Cartier tank’vermoedelijk type Francaise. Het is een quarts met datum, en serienummer 2301 cc708177. In eerste instantie ging ik er van uit dat hij nep was omdat er niets op het uurwerkje stond. Maar hij ‘voelt’ zo echt. Via google vind je wel info maar zijn de meningen verdeeld.

Iemand hier die me kan helpen? Kom je dit soort uurwerken uberhaupt tegen in een Cartier. Anders toch maar even langs bij de juwelier.

Hieronder de foto’s:

Batterijtje uit Japan… moet kunnen.

Maar de gravering van Cartier vind ik niet erg vertrouwenwekkend…

Twijfel, twijfel…

hans

100% nep, uurwerk heeft normaal Cartier erop staan en plastic spacer gebruiken ze ook niet.

Daarnaast lijkt het bij de kroon of het staal er ook afgesleten is.

De uitlijning van de wijzerplaat lijkt me niet hoe het moet zijn. Ik ken de klok verder niet, maar ben geneigd te zeggen: nep (td)

Misschien komt het door het harde licht, maar dit horloge heeft niet de uitstraling van een echte Cartier.

Tom Koerts Schreef:

Daarnaast lijkt het bij de kroon of het staal er
ook afgesleten is.

Klopt er is wat slijtage op de kroon. De rest is wel helemaal gaaf.

Vet zwaar nep

vergelijk hem hier maar mee…hintje? kijkmaar naar de 7 positie waar cartier in verwerkt staat. :slight_smile:

en hier de achterkant van de neppert…
http://www.zen-replica-watches.com/images/watches/cartier-tank-francaise-grand-6303.jpg

hier een echt achterkantje met een kwaliteitsverschil van heb ik me jouw daar

Rainer B. Schreef:

Misschien komt het door het harde licht, maar dit
horloge heeft niet de uitstraling van een echte
Cartier.

Komt denk ik door het slechte licht. De wijzerplaat ziet er in het echt wel erg strak uit. En de kast is ook vrij kwalitatief.

V3T3RAN Schreef:

Vet zwaar nep
http://www.h-spot.net/watches/cartier_tank_francai
se.jpg

vergelijk hem hier maar mee…hintje? kijkmaar
naar de 7 positie waar cartier in verwerkt staat.
:slight_smile:

Kijk das een goeie! Dan zeg ik ook nep!

Ja dit is overduidelijk gevalletje not swiss made ,japan made . Imitatie dus helaas voor jou.

gekkehuus Schreef:

Ja dit is overduidelijk gevalletje not swiss made
,japan made . Imitatie dus helaas voor jou.

Gelukkig was mijn uitgangspunt imitatie. Dan valt de schade mee.
En tussen de andere horloges zat wel een redelijk gave en authentieke dames Tudor (6k goldfilled 20 micron). Dus heb de kosten er wat dat betreft al weer uit…

:sunglasses:

Dennizzz Schreef:

gekkehuus Schreef:

Ja dit is overduidelijk gevalletje not swiss
made

Gelukkig was mijn uitgangspunt imitatie. Dan valt
de schade mee.
En tussen de andere horloges zat wel een redelijk
gave en authentieke dames Tudor (6k goldfilled 20
micron). Dus heb de kosten er wat dat betreft al
weer uit…

Doe mij ook eens zo`n lot toe :wink:

Heel veel succes er mee!

Norton Schreef:

Dennizzz Schreef:

gekkehuus Schreef:

Ja dit is overduidelijk gevalletje not swiss
made

Gelukkig was mijn uitgangspunt imitatie. Dan
valt
de schade mee.
En tussen de andere horloges zat wel een
redelijk
gave en authentieke dames Tudor (6k goldfilled
20
micron). Dus heb de kosten er wat dat betreft
al
weer uit…

Doe mij ook eens zo`n lot toe :wink:

Heel veel succes er mee!

Dank. Moet nog een boel uitzoeken. Waaronder meer dan 10 (vermoedelijk ook neppe) Rolex dials. Ach als je maar lol hebt. Toch?

nept :wink: zie uurwerk. Origineel is keurig carties carties cartier gegraveerd.

Heb nog even een foto bij daglicht gemaakt en naast een foto van een echte Cartier gezet. Kun je beter het verschil zien.Met dank aan V3T3RAN!

ja ach soms moet je gokje wagen he, gister hele zak horloges gekocht voor €40 , hoop losse onderdelen,hoop kapotte horloges maar als je alles op rijtje zet zitten er toch 20 complete oude dameshorloges bij(niets bijzonders qua merken maar toch) en 25 sloophorloges en 5 redelijke , 2 ervan in nieuwstaat alleen zonder glaasje, die krijgen nieuw glaasje en zijn dan zeker €25 p/s waard …dameshorloges allemaal weg voor €20 , slopertjes krijg je vast nog wel €15 euro voor en dan heb je dus voor €0 toch 2 mooie klokjes erbij en boel plezier…

no risk no fun

100% imitatie

ik ben ook gek op dat soort loten gekkehuus! via MP?

En Denizzz, die Tudor maakt een hoop goed!

Beste mensen, dit is mijn eerste post op dit forum.
Ik kom meteen even met de deur in huis vallen, ik heb een verzameling zilveren zakhorloges gekocht en daarbij zat dit horloge. Nu ben ik benieuwd of iemand dit model herkend en mij kan vertellen wanneer het gemaakt is (en of hij echt is).