Voor mij persoonlijk (veel) te dressy en blingy. Maar, in een tijd waarin alles zoān beetje onbetaalbaar is geworden, vind ik dit dan toch wel weer leuk!
En diamanten, daar zou de prijs al decenia kunstmatig hoog van gehouden worden. (Roddels over kluizen vol diamanten). Maar met de opkomst van de lab-grown-diamonds, staat gans die economie op barsten.
Maar zeker ook saaier. Ook door het ontbreken van een datumvenster, wat ik dan wel weer een plus vind, in esthetisch opzicht.
Ja, je kunt niet verwachten dat een horlogemerk horloges gaat aanbieden voor een fractie van de prijs die het produceren ervan heeft gekost. Dat houdt niemand lang vol. Al met al vind ik het een chic horloge dat er heel veel luxer (en duurder) uitziet dan je voor deze prijs mag verwachten.
Ja, produceren is daar nog steeds een stuk goedkoper en deze prijsstrategie heeft eerder Japan en Korea ook geen windeieren gelegd.
O.k., ik heb te weinig verstand van diamanten. Maar waaruit concludeer je dat deze nep zijn?
En verder is dit volgens mij juist een totaal niet pretentieus merk en wordt dit ook niet als een high-end/up-market horloge gepromoot, toch?
Simpel. Voor 140 euro koop je niks tegenwoordig. De waarde van een diamant is slechts ten dele hoeveel karaat hij is en hoe helder hij is, maar de hoofdzaak is zeker hoe hij geslepen is. Mooi grote diamanten die helder zijn kunnen briljant geslepen worden.
Nu heb ik niks tegen laboratorium diamanten, want de diamanten handel is een grote schending van zowel de mensenrechten als ook het milieu ten faveure van een stel malafide Zuid Afrikaners.
Maar het artikel van AbtW zegt het al⦠Je weet niet wat dit is. Ik zie in facetten geslepen stukjes mineraal als indices waar ze een korreltje diamant in het centrum hebben gelegd. Dat betekent dat je slecht geslepen gruis in handen hebt. Of zelfs niet geslepen.
Dat hele concept is geld weg gooien. Ook 140 euro.
Nu is sowieso iedere cent die je in diamanten investeert geld weg gooien, want tweedehands diamanten zijn geen stuiver waard. Dus ook echte diamanten zijn de grootst mogelijke marketing onzin.
Zoals ze het in GTA San Andreas zeiden:
Nothing says āi love youā like a large lump of carbon mined by slaves in Angola.
Als je het mooi vindt voor het geld gewoon doen hoor, maar die stenen zijn bullshit.
Ach, voor de helft van wat je voor wat je voor een MoonSwatch betaalt, koop je hiermee in mijn ogen een heel wat leuker horloge. Niet mijn stijl. Maar voor 140 kun je je hier, imo, echt geen buil aan vallen.
Wat begrijp je er niet aan? Er zitten diamantjes in, is gemaakt van staal en is waterdicht tot 165 meter, denk ik. Een vrij random getal dan wel weer. Maar ach, maakt het uit. Een MoonSwatch is amper spatwaterdicht en ondertussen lach je met deze Armitron iedereen uit die het honderdvoudige of meer betaald hebben voor een of ander āup-marketā Zwitsers horloge, met wat diamantjes erin.
Vrouwen kicken op diamanten. Itās as simple as that. Dus ach, dan koop ik dat voor haar. Alles voor een blije vrouw.