Echte duikers dragen?

Ben zelf al meer dan 10 jaar duiker en duikte vroeger met de Citizen Aqualand Classic/Duplex/Aquamount…Tegenwoordig duik ik met de Citizen Professional 1000m, die is getest door de JAMTEC(Japanse marine) er circuleert ergens op youTube een filmpje dat ze het horloge hebben uitgetest in de Indische ocecaan. Het horloge bleef op 3300m diepte nog gewoon functioneren. Op die diepte zijn ze ook gestopt dat vonden ze meer dan genoeg resultaat. Het horloge is erg duidelijk onderwater omdat er een glas in zit van 7500 micron dik!

Citizen Professional 1000m is echt een topklok onder de duikers!! Bijdeze even een foto.

7 likes

Wohaaaa. De manchetten van je shirt is een broekspijp?

1 like

In Sri Lanka met mijn Citizen NY0040 Promaster gedoken

In theorie zou mijn hele collectie (exclusief vintage en de Speedmaster) mee naar de bodem van de oceaan kunnen. Weet alleen niet of ik zo makkelijk een van deze om de pols zou knopen als ik zou gaan duiken…

5 likes

Volgens mij is het meer, de meeste duikers hebben geen automatisch duikhorloge. Ik denk niet dat je vaker een Seiko of CITIZEN zal zien dan een dure zwitser. Een fatsoenlijke duikcomputer daarintegen…
Britse spionnen grijpen ook niet vaak naar een bepaald type horloge. Toch is het marketingtechnisch wel handig om deze verwijzing te blijven maken.

Jij sowieso niet.

3 likes

pictures please

Ik mag dat wel, afgeragd

1 like

Suunto stinger en geen onzin back up horloge. Duik toch niet alleen.

Daarvoor zijn deze horloges juist gemaakt omdat te doen! De tekst Superocean of Seamaster zetten ze niet voor de lol erop hoor…zijn echt horloges die het water inwillen, alleen jij denkt dan meteen aan schade oid wat je kunt oplopen tijdens een duik…Ik zeg altijd maar zo als je bang leeft ga je ook bang dood :see_no_evil:

2 likes

Ja zoals die kikvorsmannen bij panerai. Anyway, ikzelf duik niet meer zo vaak maar zowel horloge als computer had ik om

Ja maar het lijkt mij niet zo lekker om mijn Sub tegen een duikfles aan te rammen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mooie collectie @RLC De Rolex Submariner no date is 1 van mijn holy grails.

1 like

Dat kan ook, maar qua functionaliteit is het horloge dan tamelijk overbodig. Leuker om te dragen is het natuurlijk wel.

Dankjewel kerel! De sub was en is ook nog steeds mijn grail. :blush::+1:

Zo, net klaar, ben de hele dag met de kettingzaag bezig geweest. Horloge blijft om uiteraard.

Later, als mijn zoon groot is, krijgt ie horloges van papa die daadwerkelijk gedragen zijn. Niet van die steriele gepolijste gevallen. Jakkes.

21 likes

Dan zwem jij wel heel raar :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Heul (!) lang geleden deze gekocht op een ver eiland en op vrijwel al mijn duiken mee geweest.
Één vakantie zag ik op Schiphol dat de batterij leeg was, die trip was daarom met een haastig aangeschafte Swatch (die het verbazendwekkend goed volhield trouwens)

4 likes

afbeelding De bewuste invaller…

3 likes

Of hij heeft zijn fles op een vreemde plek :rofl:

2 likes

Tuurlijk wel. Je ziet toch zelf hoe hun leven menigmaal afhangt van de ingebouwde ontsteker, laser, cirkelzaag, enz :wink:

2 likes

Dit vind ik nou schitterend. Man naar m’n hart!

1 like